|
Post by Berserker on Mar 12, 2009 13:11:42 GMT 1
1. Ingelrulst 2. De Caters 3. Letellier
Wie had dat voor het begin van de Tour gedacht... Maar hij wint op indrukwekkende wijze, vandaag nam hij zelfs nog een risico door voor de tussensprints te gaan. De Caters bleef ook in de laatste rit niet gespaard van pech. Letellier wist zich nog los te rukken van zijn 2 concurrenten voor de eindzege maar wist niet genoeg tijd te nemen.
Massacret laadde zich nog eens op om in Parijs als eerste over de streep te komen en hij won in een spurt met 2 tegen Thwaites. Hij nam onderweg ook weer heel wat punten mee en komt uiteindelijk op 98 punten uit voor groen en al 512 punten dit seizoen!
Jammer dat Rindone geen top-10 kon halen, maar hij gaat met grove schreden vooruit en zal op termijn Massacret aflossen.
|
|
|
Post by peenuts on Mar 12, 2009 18:56:41 GMT 1
Ik ben natuurlijk zeer tevreden met de eindwinst van Kelan Ingelrust (en met de 5e plaats in de eindrangschikking van Micha Buyens). Jammer genoeg zijn die twee schitterende prestaties niet goed genoeg om me in de top-12 van divisie 1 te brengen en blijft het degradatiespook dus in mijn buurt hangen.
Misschien is er toch iets mis met de puntentelling ? Ik ben in de ritten met Ingelrust heel dikwijls tussen de 10e en 15e plaats geëindigd waardoor ik nooit veel punten pakte. De eindwinst maakt veel goed, maar toch niet alles. Och ja, ik moet niet flauw beginnen doen, hé. Ben echt content met de eindwinst in de belangrijkste wedstrijd in de belangrijkste divisie :-). En moet ik volgend jaar opnieuw naar 2e, dan zal het daar weer lekker sprokkelen worden :-).
|
|
|
Post by halewijnv on Mar 13, 2009 8:02:15 GMT 1
Van harte gefeliciteerd aan Ingelrulst met deze dik verdiende en overtuigende zege in de TdF, quel courreur! Ook Letellier is tevreden met deze mooie derde plaats, al hadden we natuurlijk stiekem op meer gehoopt. En De Caters, ja... Zeker en vast een kei van een renner, zonder die valpartijen zat er ongetwijfeld meer in. Heeft hij dan zo'n slechte "Bravery" of is het dan allemaal brute pech? Volgend jaar hoop ik met Janszen een gooi te kunnen doen naar de eindzege, Letellier mag daarbij luxeknecht spelen! Ook de progressie van Kaeller en van Oosterbos (beide nu nog 21) wordt in de volgende TdF nauwlettend opgevolgd.
|
|
|
Post by droopy on Mar 14, 2009 11:26:13 GMT 1
Uiteraard ook mijn felicitaties aan het adres van Ingelrulst. En zo blijft mijn doel bestaan om eindelijk eens die grote ronde te winnen in div 1:1. Ik ben er al zo vaak dicht bij geweest, de vuelta blijft nog een mogelijkheid, Stoffe, Mensert, Verleyse en Elen zijn er klaar voor. En anders zie ik mij gedwongen om volgend seizoen nog eens zwaar uit te pakken.
Wat mij betreft mogen de klassementen ook eens wat opgewaardeerd worden in het divisieklassement.
|
|
|
Post by Berserker on Mar 14, 2009 11:36:44 GMT 1
Het is inderdaad onlogisch dat eindwinst in de Tour en in pakweg de Eneco Tour evenveel punten oplevert. Zeker als renners zoals bv. Ingelrulst tussen de 10e en 15e plaats eindigen in etappes en zo dus weinig punten pakken in ritten. Anderzijds zal een verhoging van de punten voor grote rondes ook inhouden dat teams zonder klassementsrenners al enkele klassiekers zullen moeten winnen om ook maar in de buurt te blijven van teams met klassementsrenners. En ja dat zou minder goed zijn voor mijn team
|
|
|
Post by pottel on Mar 15, 2009 13:22:29 GMT 1
oor mij zou da een probleem zijn he, heb niemand voor een klassement maar win wel 3 ritten in de RvF en wor 2 keer tweedes in een rit
maar als klassement opgewaardeerd wordt dan heb ik dikke problemen als da zo is denk ik dak ermee stop ze, heb van in begin zo gewerkt en bewust langer vlak getrained om dagsuccesjes te halen
|
|
|
Post by hansie on Mar 15, 2009 23:11:30 GMT 1
proficiat aan Ingelrulst! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet van gehoord had... bij deze staat hij bij de top! De caters heeft zeker recht om pissed te zijn met al z'n tegenslag...
Vandaag een zeer onverwachte overwinning te pakken, wel mooi meegenomen in de strijd voor de 2de plaats. Hopelijk kan Vanneste terug een podiumplekje verzilveren, gezien het terrein is dit zeker mogelijk. Maar hij zal zich wel moeten sparen voor Spanje. Eventueel kan Combes ook voor podium gaan...
De discussie over de puntenverdeling is idd beetje complex door de ploegen die alleen voor dagsuccessen gaan. Maar hoe dan ook moet er iets gebeuren, de verhoudingen moeten worden aangepast vind ik. Ook de individuele punten van de renners!!! voorbeeld: vanneste die pas 10de staat. Mss een scheiding in dat klassement??(één voor de dagrenners en één voor alle klassementen)
|
|
|
Post by Mike on Mar 16, 2009 22:58:50 GMT 1
Het is inderdaad onlogisch dat eindwinst in de Tour en in pakweg de Eneco Tour evenveel punten oplevert. Zeker als renners zoals bv. Ingelrulst tussen de 10e en 15e plaats eindigen in etappes en zo dus weinig punten pakken in ritten. Anderzijds zal een verhoging van de punten voor grote rondes ook inhouden dat teams zonder klassementsrenners al enkele klassiekers zullen moeten winnen om ook maar in de buurt te blijven van teams met klassementsrenners. En ja dat zou minder goed zijn voor mijn team Inderdaad een goed punt aangehaald. Er zou hier idd iets moeten veranderen...
|
|
|
Post by pottel on Mar 19, 2009 14:40:09 GMT 1
T seizoen zit er ver op net nu ik weer actief begon te worden. Ben echt wel volledig weggezakt int klassement door mijn eigen lompe fout eigenlijk Heb net mijn orders voor de komende weken op papier gezet mijn verwachtingen zijn: -eneco tour: op tijd binnenkomen - Vuelta: Top 10 met Vinnis (vandaag vrij goed gereden von ik) en top drie voor de bollen en voor de rest nog 4 man meegenomen die in drie ritten eens 100% mogen gaan en hopelijk een ritzege meebrengen, Wylin en Ramakers hebben een kleine kans hiertoe -Ronde van Polen: De eerste rit winnen Van der schot, tavernier, Baudoux, Delzenne en Surin is een mooi gezelschap hiervoor. Rest ben ik weederom figurant -Ouest France: Misschien een top 15 met Guins, Jordens en masicotte maar denk dat ze tekort gaan komen -Metzgete: Afhankelijk van de Vuelta Vinnis mogelijk nog eens voluit laten gaan -Parijs Tours: 3 kopmannen die toch een top 5 moeten kunnen versieren namelijk Van Der Schot, Baudoux en Guins zien het volledig zitten -Lombardije: Geen idee wat ik mag verwachten van Mathot, Jordens, masicotte en Hempte on verra Idealiter neem ik 3 ritzeges en dan heb ik mijn 100 overwinningen in totaal beet, zou eigenlijk mooie afsluiter zijn van een kwakkelseizoen. Volgend seizoen zal beter zijn heb ik zo een vermoeden
|
|
|
Post by droopy on Mar 22, 2009 13:57:08 GMT 1
Giuliano neemt vandaag een aardige optie op de eindzege in de Eneco Tour. Hij bewijst zijn waarde voor de ploeg, na de niet-deelname aan de tour. Volgend seizoen behoort de tour zeker tot de mogelijkheden. Samen met de Caters moet dat vuurwerk geven.
Janszen lijkt nog andere doelen vooropgesteld te hebben. Gisteren was hij heel bedrijvig, vandaag volgde hij op een afstand.
Opvallend vandaag de weer uitstekende prestatie van hans de Clerck foundation. Het aantal overwinningen blijft eerder aan de lage kant, maar de ploeg durft aan te vallen en te rijden, onafhankelijk van de concurrentie. Goed voor de toekomst!
|
|
|
Post by pottel on Mar 23, 2009 9:49:21 GMT 1
Idd Hans de Cleck foundation is sterk bezig, doet me beetje denken aan de NikeBoys. Eneco Tour gaat deftig hier, hoop dat Obez de laatste rit zijn puntentrui kan houden maar vrees er een beetje voor. Heb voor de eerste keer een renner int jongerenklassement (10de plek) maar mag niet teveel verwachten voor de eerste keer dat er eentje meedoet he Maar die trainingsswitch is echt plezant weer 7 pops . Was al vergeten dat renners na 4-5 weken poppen met die lange training flat en vertragende training bij hoge stats Een vraagje als ik toch bezig ben mijn jeugdscout had 11 CA en de andere 20 heb toen eentje gepromoveerd die cava was qua stats kan die 11 CA kwaad voor later. Allez bedoel heeft ze enkel invloed op zijn stats waarmee hij gepromoveert wordt of ook op de achterliggende CA. Gewoon een kwestie om te weten of hij een trainingsplekje krijgt of niet.
|
|
|
Post by droopy on Mar 23, 2009 19:07:28 GMT 1
zijn CA zal maximaal 11 zijn. 0-11. Maar hoe belangrijk is CA?
Eneco tour is nog heel deftig verlopen, ik pak zowaar alle truien. Ondanks de vele valpartijen en lekke banden. Al moet ik toegeven dat steering en balance niet optimaal zijn bij sommige renners (niet bij allemaal).
|
|
cp
Amateur Team
|
Post by cp on Mar 24, 2009 9:25:01 GMT 1
Alle toppers doen mee aan de vuelta, dat belooft om te gaan stuiven...
|
|
|
Post by wimpie on Mar 24, 2009 10:29:03 GMT 1
Zeg dat wel, maar volgens mij zitten Stoffe en Vanneste toch met de beste papieren om de overwinning mee naar huis te brengen!
|
|
|
Post by pottel on Mar 24, 2009 13:35:57 GMT 1
Denk ik persoonlijk ook. Volgend seizoen verwacht ik veel van Vinnis voor mijn ploeg maar momenteel is zijn mountain nog te zwak eigenlijk. Ziet er een leuke ronde uit, ben eens benieuwd wat het gaat geven. Ikzelf hoop op 1/2 dagzeges en een top 15 met vinnis en een top 3 voor hem in de bolletjes stand (Barrea kan ik nu eenmaal niet kloppen he )
|
|