|
Post by captagon on Feb 21, 2008 13:45:40 GMT 1
Ik zat al met de gedachte te spelen om De Fauw te verkopen, maar vandaag bewijst hij zich nog maar weer eens. Wel erg zuur net als in de waalse pijl op de 2e plek te eindigen in dezelfde tijd als de winnaar maar met een lekke band. Al bij al toch redelijk tevreden over de laatste 2 wedstrijden.
Nu Romandië... ben benieuwd wat dat gaat geven. De iets mindere goden mogen het eens proberen. Op 1 uitzondering na zijn het allemaal 2-2-8 renners. Ik kan dus mooi de CA van die renners tov elkaar vergelijken.
En daarna de Giro, waar de verwachtingen al nog lager liggen. Coppen mag voor de gelegenheid eens kopman proberen spelen, ook al heeft hij buiten 1 ritwinst 2 seizoenen geleden nooit iets gepresteerd. Sarton mag er eens proeven van de grote rondes, en Vader doet er zijn afscheidstournee. Zijn contract loopt binnenkort af, en hij mag daarna vertrekken, hij vraagt te veel geld.
Vanaf de Dauphiné en de Tour de Suisse doen we hopelijk weer mee voor de prijzen.
|
|
|
Post by Joop on Feb 21, 2008 18:08:54 GMT 1
Wat zijn de sec skills van die mannen waarmee je 2e eindigde met platte band?
|
|
|
Post by captagon on Feb 21, 2008 18:56:22 GMT 1
Niet grandioos hoog, steering van Debbaut is 4 en van De Fauw 7
|
|
|
Post by Joop on Feb 21, 2008 20:04:16 GMT 1
Kan gebeuren e dan, ma idd wel pech dat het 2 keer na mekaar gebeurt. Mijn deelneming.
|
|
|
Post by Schizm on Feb 21, 2008 21:16:23 GMT 1
Ik had die Debbaut nooit mogen verkopen indertijd ondanks zijne leeftijd is die nog sterk gegroeid precies.
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 21, 2008 21:46:02 GMT 1
Vandaag weer geen punten gepakt, niet onverwacht. Ik hoop dat wel te doen in Romandie...
|
|
|
Post by Arda66 on Feb 24, 2008 13:15:41 GMT 1
vandaag vergeten dat er training was, waardoor nog 3 renners in Romandië op 90% fitness staan... tedju...
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 24, 2008 15:22:21 GMT 1
Pfff, mijn beste renner (van der drift) rijdt 3 keer lek Hij mag het dus vergeten... Weeral een grote flop...
|
|
|
Post by pottel on Feb 25, 2008 9:56:30 GMT 1
de mijne waren niet laatstes een wonder Allez de giro mag bijna beginnen, eens zien wat mijn prutsers gaan uitsteken daar. Ahmed en Beresi moeten iets kunnen uitrichten verwacht ik. Mo kom vandaag eerst nog een ritje afzien in romandië en hopen dat ik niet de laatste 2 plaatsen heb
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 25, 2008 16:47:22 GMT 1
Gisteren een goede training (5 pops zonder blessure) en vandaag toch iets positiefs Mijn twee renners op 100% doen het goed en eindigen zo beide in de top-20 voor het eindklassement. Spijtig dat mijn kopman vandaag weer twee keer lek rijdt... Maar hij is gestegen in steering!
|
|
|
Post by droopy on Feb 25, 2008 20:12:56 GMT 1
Complimenten aan Wuyts. Nonkel Michel zal tevreden zijn! Zelf ben ik ook min of meer tevreden over mijn eindresultaat.
Morgen begint de Giro al! In mijn team start Blecid als kopman. Hij wordt gesteund door Stofmeel, Mensert (de toekomstige opvolger van blecid) en De Caters (geweldig talent, misschien wel een van mijn beste aankopen ooit, hopelijk blijft hij blessurevrij). Van der Worp zou wel eens een gevaarlijke outsider kunnen worden. De eerste ritten zullen doorslaggevend zijn voor hem.
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 25, 2008 21:16:51 GMT 1
Ik doe mee met Moumir Mariens! Zijn mood is toch al naar de vaantjes, dus mag hij het in de Giro helemaal gaan verbrodden In de Giro ben ik eigenlijk het benieuwdst naar Flink, die heb ik nooit in de Giro laten meerijden. Ben benieuwd hoe hij het ervan af brengt Deze week wordt dus zeer rustig voor mij, tussen de Giro zal ik meedoen aan de Volta a Catalunya om te zien hoe mijn renner ervoor staat op bergachtig gebied. Met 9 hill verwacht ik toch een top-20 plaats in het eindklassement aangezien de echte toppers meedoen in de Giro, of hun fitness hebben opgebruikt in de laatste rit van Roumandie. Dus de concurrentie zal iets lager zijn (hoop ik ) edit: Verkeerd gehoopt blijkbaar Voorlopige deelnemers: 23 waaronder Prijck, Monville, Debouw en Pasterkamp. Deze ken ik en zijn zeer goede renners. Of ze ook de juiste skills hebben is nu nog de vraag, want ik denk toch dat het een niet zo bekende renner is die zal winnen (hill kom je niet veel tegen he )
|
|
|
Post by Arda66 on Feb 26, 2008 2:00:13 GMT 1
Over enkele uren is het zover, de eerste grote ronde van het seizoen gaat dan van start. Hier kijken mijn renners al weken naar uit... Er wordt dan ook veel meer van verwacht in vergelijking met alle voorbije ritten en rondes. Even tijd maken om kort mijn renners voor te stellen:
alle gegeven uitslagen dateren van seizoen 3 (divisie 2:4)
M. Thijssen: Verraste vorig jaar iedereen in de Giro met een ritzege, de 3de plaats in het eindklassement en was winnaar van het bergklassement.
Een gelijkaardig scenario zal dit seizoen wellicht achterwege blijven, al wordt in het bestuur toch stiekem op de bergtrui gehoopt... In het eindklassement wordt de top15 vooropgesteld.
A. Faure: De renner met het grootste palmares in het team. Vorig seizoen in de Giro 1 ritoverwinning behaald, en in het eindklassement net ná teamgenoot Thijssen op de 4de plaats geïndigd. In de Tour gaf gij een demonstratie aan al zijn collega's, hij behaalde er 2 ritoverwinningen, was winnaar van het eindklassement en mocht ook de bolletjestrui mee naar huis nemen. Ook in de Vuelta een dagzege, gekoppeld aan de gelen en groene trui!
Een dagzege dit seizoen zou een mooie opsteker zijn voor de renner en het team. Net als Thijssen wordt van deze renner ook verwacht dat hij een top15 kan behalen in het eindklassement.
E. Houtekie: Nog maar 20jaar en toch wordt hij door de coach als "wereldtopper" beschouwd. Voor het eerst staat hij aan de start van een grote ronde. Verder meldde de coach nog het volgende: "Voor alle duidelijkheid, in de toekomst zal dit een topper zijn want ondanks zijn kwaliteiten moet hij nog leren omgaan met de druk in het profwielrennen. Niettegenstaande dat de witte trui toch moet binnen gehaald worden!"
Zoals al vermeld wordt de overwinning in het jongerenklassement vooropgesteld, daarnaast zal het zeer belangrijk zijn om ervaring op te doen!
D. Kleiweg: Misschien is het voor hem wel de laatste keer dat hij in Italië aan de start verschijnt, vorig jaar werd de 6de plaats bereikt.
Een plaats bij de 25 eerste moet binnen bereik liggen van deze renner.
P. Talpe: Behaalde vorig seizoen 1 ritoverwinning tijdens de Giro en eindigde in het eindklassement ergens rond de 20ste plaats.
Een top50 plaats is wellicht het hoogst haalbare.
Veel succes en geluk aan iedereen en dat de beste moge winnen!
|
|
|
Post by pottel on Feb 26, 2008 8:33:45 GMT 1
Zal mijn selectie ook eens toelichten. Heb bewust gekozen om geen klimmers mee te nemen aangezien deze toch te kort komen tegenover de echte toppers. Padori kon misschien meedoen voor een top 20 plaats maar dat is niet de moeite. Dus ons doel zeer eenvoudig, de groene trui en een paar dagsuccesjes Beresi: Is de wegkapitein in deze ronde. Het is geen winnaar, won amper wedstrijden sinds hij voor mij rijdt maar als hij wint ist op een indrukwekkende manier. Vorig jaar de snelste ronde van frankrijk van het spelletje. Maar de verwachtingen zijn niet al te hoog gespannen. Een paar top 5 uitslagen en een top 30 in het eindklassement is meer dan voldoende. De Giro is geen doel voor Beresi enkel de jonkies aanmoedigen en ze wat bijleren. Ahmed: Is in de vorm van zijn leven. Vorig seizoen won hij zijn eerste 2 wedstrijden in eerste en dit seizoen zijn er al 2 bijgekomen. Is zonder enige twijfel de kopman voor de vlakke wedstrijden en een klasbakje in spe. Momenteel weegt hij nog een beetje ligt als de echte toppers doortrekken maar op termijn zal hij deze hopelijk wel kunnen volgen. Ahmed heeft maar 1 doel en dat is de groene trui te nemen en eventueel een ritje. Tavernier: Een extra flatter, qua mainskill vergelijkbaar met Ahmed maar heeft een beetje een probleem om de aankomst te halen zonder leke tube of valpartij. Heeft nog nooit een wedstrijd gewonnen maar beloofde de sportbestuurder om deze Giro een ritje uit te kiezen en er volledig voor te gaan. Ik vertrouw het niet volledig maar het is mogelijk. Thwaites: Nog zo een talentje uit de ploeg. Heeft voor zijn leeftijd een meer dan degelijke mainstat. Momenteel nog altijd te licht bevonden voor het grotere werk maar een ereplaatsje in een rit moet er zeker inzitten voor deze onervaren snaak. Ramakers: Een bijkomend flat talentje weegt momenteel nog altijd te licht voor het grote werk maar tot nu toe nog nooit teleurgesteld (idem voor Thwaites). Mag meedoen om ervaring te rapen en zien waar hij uitkomt. Dat wast zo ongeveer zeker, heb moeten scharrelen om 5 renners bij elkaar te vinden . We zien wel waar we uitkomen al vrees ik dat na de verkoop van Lambregts en Pinault de ploeg een beetje onthoofd werd. Maja, het bestuur kiest bewust voor de jeugd en hoopt op deze manier zich te verzekeren van een lang verblijf in eerste.
|
|
|
Post by captagon on Feb 26, 2008 9:47:44 GMT 1
Tot nu toe kon ik Beckx opstellen in de Giro. Hij kan voor geen meter tijdrijden, dus hij keek steeds tegen een achterstand aan van meer dan 10 minuten als de bergen eraan kwamen maar dat maakte hij in 2 of 3 ritten wel weer goed. Dat gaat in 1e dus niet meer lukken... We gaan het dus helemaal anders doen dit seizoen, zonder enige hoop iets te kunnen betekenen in welke eind stand dan ook.
Coppen De enige in de ploeg die kan klimmen en kan tijdrijden. Een top-10 plek zit er eigenlijk niet in, maar toch hopen we erop.
Vader Kan op zich redelijk tijdrijden en redelijk klimmen, heeft alleen moeite met op zijn fiets te blijven zitten. Contract loopt af na de giro, mag dan waarschijnlijk vertrekken.
Remery Kan niet veel, maar is ook nog jong. Mag eens proeven van het koersen. Doet vooral mee omdat 5 gezelliger is dan 4.
Sarton Een talent en toekomstig winnaar. Mag proberen aan te klampen. We hebben nog niet echt een idee van de CA, en daar gaan we nu hopelijk achter komen. Grote probleem is zijn lage steering en bravery.
Giuliano De enige flatter van de ploeg, mag proberen in het wiel te hangen van de grote mannen in de vlakke ritten. Er zijn geen geschikte koersen voor hem op het moment, dus start hij hier.
Er zijn compleet geen verwachtingen. Een top-15 plek in het eindklassement zou leuk zijn, en voor het groen, de bolletjes, jongeren en ploegenklassement zou een vermelding al geweldig zijn. Voor ons is dit een overbrugging van LBL naar de dauphine.
Iedereen veel succes gewenst!
|
|