|
Post by Schizm on Feb 26, 2008 10:33:03 GMT 1
Geen Tab Monville in de Giro dit jaar, de man die de afgelopen jaren de beste in mijn team was in alle grote rondes mag zich dit jaar concentreren op de Tour en rijd ter voorbereiding enkele kleinere rondewedstrijden.
Daarom mag J. Toledo het kopmanschap volledig opeisen, hij behaald vorig jaar de 8e plaats in deze koers (1.1) en ook dit jaar is het behalen van een top 10 plaats in de eindklassering zijn doel. Adjudanten worden daarbij F. Flink en F. Larrieu hun taak is simpel ervoor zorgen dat de ploeg ook in de top van het ploegenklassement vermeld wordt. A. Bonardi is vrij jong (maar al te oud voor de witte trui), hij mag naar de Giro om ervaring op te doen, het enige wat daarbij van hem verlangt wordt is dat hij de laatste plaatsen vermijd. T. Couttet tenslotte mag zich nog is uitleven in zijn specialiteit en zal ongetwijfeld weer een rit uitkiezen om er is voluit voor te gaan.
Succes Allemaal !
|
|
|
Post by pottel on Feb 26, 2008 11:52:31 GMT 1
Was nog vergeten iedereen succes te wensen Bij deze dus veel succes iedereen
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 26, 2008 16:31:43 GMT 1
Ja, iedereen succes in de Giro, de eerste clash der titanen is begonnen Ik heb toch ook een doel, met mijn ene renner niet laatste eindigen
|
|
|
Post by Joop on Feb 28, 2008 15:41:22 GMT 1
Zoals gewoonlijk mag ik de hele Giro de schade van de eerst cutritten proberen goedmaken. Man, bijna 7 minuten in de ploegentidjrit en 10 minuten in een vlakke rit (hoe onrealistisch).
PS: Goeie mop gust en Pottel, jullie namen om te wisselen.
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 28, 2008 17:16:28 GMT 1
Maarja, als het realistisch zou zijn zou iedereen die een ronde wil winnen mountain trainen he Als je op het vlakke toch geen verschil kan maken is het nutteloos dat te trainen. En als je een ronde wil winnen zal je renner toch een beetje vanalles moeten hebben, de Giro win je niet met alleen mountain he...
|
|
|
Post by peenuts on Feb 28, 2008 17:48:14 GMT 1
Miljaarde, mijne kopman (leiderschap 6) geblesseerd in de 3e rit ! Maar wel content met mijn 2e plaats voor Kamstra !
|
|
|
Post by Joop on Feb 28, 2008 21:25:40 GMT 1
Maarja, als het realistisch zou zijn zou iedereen die een ronde wil winnen mountain trainen he Als je op het vlakke toch geen verschil kan maken is het nutteloos dat te trainen. En als je een ronde wil winnen zal je renner toch een beetje vanalles moeten hebben, de Giro win je niet met alleen mountain he... Om het realistisch te maken zouden de flatters meer ritten moeten winnen dan de klimmers en de groene trui, en de klimmers enkel de bergritten (waarvan er in het echt ook minder zijn) waar dan wel grotere tijdsverschillen genoteerd worden waardoor deze dus de rondes winnen en natuurlijk ook de bergtrui. Zo gaat het er aan toe in de echte wereld. In dat geval is het dus helemaal NIET nutteloos flat te trainen. Waarom denk je dat mannen als Tom Boonen zo rijk zijn, niet omdat ze de Tour winnen hoor (zoals in dit spel), maar omdat er zoveel vlakke ritten zijn die hij dan wint. Om dit te verwezenlijken zou er gewerkt moeten worden met 1. ritcategorieën waardoor in de vlakke ritten meer sprintpunten te verdienen zijn dan in bergritten waardoor flatters dus de groene trui winnen (wordt ook mee gewerkt in echte wereld). 2. bergcategorieën waardoor in de bergritten gigantisch veel meer bergpunten te verdienen zijn op de cols van 1e en buiten categorie waardoor klimmers dus de bergtrui winnen (makes sense doesn't it?). 3. geen of héél minieme tijdsverschillen in de vlakke ritten en hele grote tijdsverschillen in bergritten, zo is het in het echt en het zou Peloton veel leuker maken mocht dat daar ook zo zijn. Versta me niet verkeerd, ik vind Peloton een heel tof spel en zelfs al is het niet realistisch, dan nog speel ik het heel graag. Maar het zou nog net iets toffer zijn mocht het realistischer zijn .
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 28, 2008 21:44:45 GMT 1
Ja, maar vertel me dan toch eens wat het nut heeft om flat te trainen als er in vlakke ritten geen tijdsverschil gemaakt wordt. Je kan dan nog beter puur sprint gaan trainen om zo de sprints te winnen, iedereen komt toch gelijk aan. De bergtrainers zouden dan weer bevoordeeld worden doordat ze kans maken op de gele trui en de bergtrui. En wat zou je dan met de tijdritten doen, ook daar is het waar de tijdsverschillen worden gemaakt. Nu zouden flatters die allemaal winnen terwijl er toch veel berggeiten zijn die het ook zeer goed doen in de tijdritten. Het zou er dus voor zorgen dat ELKE ronde gewonnen wordt door een bergrenner, aangezien er in elke ronde een bergrit is. Wat ik wel vind is dat er iets gedaan zou moeten worden aan de sprints. Momenteel kan je met elke renner wel eens voor de bergtrui aan 100% gaan. Ik zou er eerder voor kiezen dat je maar 1 renner kan aanduiden voor heel de ronde, dit zou ervoor zorgen dat je toch punten kan pakken zonder op 100% te rijden. En ook ik vind peloton een heel tof spel en samen kunnen we er aan werken om het NOG toffer te maken!
|
|
|
Post by pottel on Feb 29, 2008 9:08:39 GMT 1
Zoals gewoonlijk mag ik de hele Giro de schade van de eerst cutritten proberen goedmaken. Man, bijna 7 minuten in de ploegentidjrit en 10 minuten in een vlakke rit (hoe onrealistisch). PS: Goeie mop gust en Pottel, jullie namen om te wisselen. Mercikes al zen ik niet echt zot van madam non Giro verloopt zoals te verwachten voor mij, slecht he Beresi is goed bezig en da ist dan ook, de rest valt echt tegen en de komende ritten zijn wederom niets voor mij zenne. Ma kom kan enkel verbeteren zekerst Even reageren op voorstel van mountainrenners en rondes. Peloton heeft onrealistische tijdsverschillen das waar maar ik vin dat het goed in elkaar zit. Mijn flatters zullen nooit een ronde winnen zenne, dont worry .
|
|
|
Post by Joop on Feb 29, 2008 11:36:14 GMT 1
Ja, maar vertel me dan toch eens wat het nut heeft om flat te trainen als er in vlakke ritten geen tijdsverschil gemaakt wordt. Je kan dan nog beter puur sprint gaan trainen om zo de sprints te winnen, iedereen komt toch gelijk aan. Daar heb je een punt. Om dat realistischer te maken zou je moeten werken met treintjes e. Dan heb je maar 1 sprinter nodig en heb je de flatters nodig om een treintje te vormen. Enkel zo kan de sprinter het afmaken. Maar ja, het is niet zo makkelijk allemaal e. De wielersport zit toch ingewikkeld in elkaar als ik er zo eens over nadenk .
|
|
|
Post by Schizm on Feb 29, 2008 13:08:46 GMT 1
Vandaag totaal onverwacht mijn eerste ritoverwinning van het seizoen binnengehaald, op een haar na zelfs het complete podium ... Het is me een raadsel waarom Toledo het zo slecht doet dit jaar maar als de andere 3 zo blijven presteren maakt me dat niet zoveel uit.
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 29, 2008 17:45:56 GMT 1
Schone renner he, die winnaar van vandaag Heb je hem op flat zitten trainen ofzo?
|
|
|
Post by Schizm on Mar 1, 2008 11:23:08 GMT 1
Schone renner he, die winnaar van vandaag Heb je hem op flat zitten trainen ofzo? Inderdaad mooie renner alleen erg jammer van die steering hé. Maar mijn 3 renners die in top 4 eindigden zijn allemaal sterker in mountain dan in flat. Spijtig dat Larrieu niet in het roze is geraakt voor één dag, het was zijn laatste kans want de volgende dagen zal hij sterk terugvallen. BTW : ik waag me aan een voorspelling ondanks een zeer sterke remonte van de echte berggeiten volgende week gaat De Geest volgens mij deze Giro winnen.
|
|
|
Post by manisero on Mar 2, 2008 13:29:57 GMT 1
Eindelijk! Een overwinning! Punten! Nadat het klassement, waar ik toch in elke ronde dacht iets te kunnen doen met van Veenendaal, al hopeloos was, vandaag een geslaagde wanhoopspoging gedaan! Ik kan toch al zeggen dat ik 1 keer dit seizoen de concurrentie naar huis heb gefietst
|
|
|
Post by Quatannens on Mar 2, 2008 14:01:46 GMT 1
Ja, hill is u favoriete terrein zeker Ik denk toch dat van Veenendaal in de Vuelta top-10 kan rijden als hij nog goed gevorderd is.
|
|