|
Post by Schizm on Feb 15, 2008 12:05:06 GMT 1
De flatkoersen trekken opvallend weinig deelnemers. Volgens mij heeft dat te maken met die idiote mooddrops wanneer je bij de onderste eindigt. Waarom zouden de mountaintrainers (waaronder ikzelf) nog renners sturen naar die koersen als ze toch sowieso onderaan eindigen waardoor hun mood zakt en je je daarna blauw betaalt om die mood weer op te krikken. Wanneer gaat deze dwaze regel eens afgeschaft worden? Ben ik mee eens in die mate dat er gewoon teveel renners een mood-drop krijgen. De kans op een mood-drop zou trouwens mijn inziens moeten afhangen van de mood waarin de renner zit, bijvoorbeeld een renner die gewoon content is maalt niet echt om een pakweg plaats bij de 5 laatsten maar iemand die delighted is weer wel, maar misschien houden IP en de designers daar al rekening mee ? Ik hoop ook dat ze er tenminste rekening mee houden dat als er minder renners meedoen er ook minder renners met een mood-drop zijn. Maar wat ik nog erger vind : ik heb een tijd geleden een renner gekocht uit de lagere divisies, daar kon hij zowat alles winnen waar hij aan meedeed, maar natuurlijk is dit niet meer het geval in eerste. Wat er nu volgens mij gebeurt is dat zijn mood steeds terug valt omdat hij niet langer wint (hij eindigd echt zelden bij de laatste 10) wat ik zeer oneerlijk zou vinden want de mood was al gereset op het moment dat ik hem kocht !
|
|
|
Post by droopy on Feb 15, 2008 17:22:28 GMT 1
Ja, dat was de enige reden dat ik hem kocht. Als je ziet dat ik overlaatst een renner heb verkocht die 12 weken nodig had om te poppen en ik voor een goedkoper bedrag een sneller trainende kan kopen is het goed. De stats waren ook niet zo verschillend, vooral de secondaries zijn nu iets minder (maar om te trainen maakt dat toch geen zak uit ) Ben blij dat er toch iemand iets van het spel snapt. Ceunen is beter dan Massicotte (de andere die ik verkocht) maar gaat veel goedkoper weg.
|
|
|
Post by droopy on Feb 15, 2008 17:26:47 GMT 1
over de mooddrops ben ik het volledig eens met mijn reeksgenoten.
Dat mag van mij ook afhankelijk gemaakt worden van de divisie. In 1ste zou iedereen eerder een mood stijging moeten krijgen omdat ze mogen meerijden.
In rittenkoersen is het toch niet logisch dat iemand zijn mood zakt na een van de eerste ritten gewonnen te hebben door voluit te rijden. Hun ronde is op dat moment al geslaagd.
|
|
|
Post by Joop on Feb 15, 2008 20:20:29 GMT 1
Inderdaad. Wat er ook zo idioot is aan die mooddrops is dat bvb jeugdpulls niet meer kunnen rijden en ervaring opdoen. Aangezien zij ongetraind zijn eindigen ze bij de laatste en dus worden ze depressief. Dat is toch totaal onlogisch. Zij weten ook wel dat ze niet hun eerste koers gaan winnen. Een klimmer die meedoet aan een ronde en vanachter eindigt in de flatritten wordt ook zogezegd depressief terwijl hij meedeed voor de bergritten. Op die manier zijn renners die meedoen voor de eerste ritten (omdat die dus hun terrein zijn) bevoordeeld want zij hebben nog hun beginmood bij de koersen die ze moeten winnen. Renners die meedoen voor latere koersen zijn benadeeld want hun mood zakt vooraleer hun terrein eraan komt. Op die manier zijn de renners die meedoen voor de eerste ritten trouwens dubbel bevoordeeld want zij hebben door hun moodstijging in de 1e ritten een buffer opgebouwd die een eventuele mooddrop in een latere rit dus opvangt. 1 conclusie: afschaffen die mooddrops.
|
|
|
Post by droopy on Feb 16, 2008 12:27:11 GMT 1
copy paste iemand deze discussie naar het suggestion topic. Ook al besef ik dat deze discussie vooral de 1ste en 2de divisies aangaat.
|
|
|
Post by NikeBoy on Feb 16, 2008 21:11:36 GMT 1
De mooddrops zijn idd vrij statisch geimplementeerd Het is genoteerd in het technisch forum en we zullen zien wat we kunnen doen
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 17, 2008 20:14:47 GMT 1
Woehoew, 8 pops en weeral geen blessures Onder die poppers zit mijn eerste renner met 10 op een skill, verder ga ik tegen de Vuelta een leuke renner klaarhebben (lees: hij kan misschien top-20 halen)
|
|
|
Post by pottel on Feb 17, 2008 21:30:02 GMT 1
5 pops waaronder de renner die ik deze week van aanderekkers kocht en Beresi, de andere naar 5,5 en 6 flat maar poppen snel das meer dan voldoende voor mij. Vandaag wint Beresi nog eens dat is al een tijdje geleden dat die jongen nog eens een wedstrijd won, wel zeer niptekes tegen massonet, maar winnen is winnen
|
|
|
Post by Quatannens on Feb 17, 2008 21:32:40 GMT 1
Ja, ik heb ook vooral nog de renners die snel poppen. Ik ben nu een 18-jarige aan het testen ipv eentje die elke 6 weken popt (op laag niveau), hopelijk traint hij sneller...
|
|
|
Post by pottel on Feb 18, 2008 9:17:03 GMT 1
hehe is enige waar je moet op letten he allez heb 2 renners ingeschreven in de ronde van romandie, kan er wel niets gaan doen mij zal de prijzenpot vetten voor de andere teams. Mooddrops zijn idd dikke merde maar heb altijd gewoonte om iedereen iets te gunnen, ik rij maw altijd mee Deze week ist wel puzzelen zenne, die kleinere kern begint me parten te spelen dedju
|
|
|
Post by Joop on Feb 18, 2008 10:59:48 GMT 1
Ik was ook van het principe altijd mee te rijden hoor, winnaars hebben recht op een volle prijzenpot is mijn principe. Maar dat is echt niet meer te doen met die mooddrops. Het spijt me zeer voor de flatters, maar de flatkoersen laat ik links liggen tot die mooddrops afgeschaft worden.
|
|
|
Post by pottel on Feb 18, 2008 15:20:13 GMT 1
heb nog een paar rennertjes met 3-4-5 flat en daar kan ik toch niets mee doen, dus die rijden de bergraces he
tis niet goed voor de supps maja das geen ramp
|
|
|
Post by peenuts on Feb 18, 2008 18:33:21 GMT 1
Slechts 1 pop, uit een team van 25 renners. Pfff... Maar toch doe ik een boude voorspelling : ik word niet laatste ;D
|
|
|
Post by pottel on Feb 19, 2008 8:24:52 GMT 1
lol allez eens zien wat la rosa kan uitsteken vandaag, verwacht toch een top 5 plaats voor die renner, de andere moet gewoon toekomen en das voldoende Deze week nog eens een puntenpakker verkopen met Pinault en eens zoeken naar trainees wat hoe raar t mag kliken ik heb er dringend een paar nodig, kern was perfect op schema voor het seizoen maar zaten een paar jonkies tussen die tegenvielen en ik moest verkopen
|
|
|
Post by Schizm on Feb 19, 2008 13:57:02 GMT 1
Het resultaat in de Waalse pijl laat me terug wat hopen voor de rest van het seizoen, mijn kopman voor de Giro, Toledo, eindigd op de 5e plaats en is zelfs de eerste die niet voluit reed en vooral dat hij daarbij nog Berenguer (de enige andere met 80 % over in de top 10) een minuut achter zich liet doet me deugd. Aan de andere kant word het nu ook stilletjes duidelijk dat mijn "versere" trainees veel te plat zijn, zelfs op de volle 100% halen ze de top 50 niet of nauwelijks. Degene die niet in aanmerking komen voor de jongerentrui zullen dan ook het risico lopen om op de transferlist terecht te komen. Conta wordt in elk geval (over?)morgen gelist, wsl. een mooie FA maar het gaat gewoon te lang duren voor hij bruikbaar wordt (in 1e of 2e).
|
|