|
Post by quiller on Apr 3, 2009 23:31:30 GMT 1
Ja ... Ik moet zeggen ik vreesde voor van oevelen. Hij MOET zondag avond ongeveer 4 minuten voor staan als hij de eindzege wil hebben en ik dacht dat de drie ritten (vrijdag zaterdag en zondag) niet zwaar genoeg waren voor hem om weg te lopen van cols en co maar het is hem gelukt... Cols is duidelijk zwaar gefrustreerd en het komt de sfeer in het quiller kamp zeker niet ten goede
|
|
|
Post by floppiwoppi on Apr 4, 2009 13:09:37 GMT 1
Adra - Granada De bloedhete bergetappe gaat van Adra naar Granada, met als belangrijkste beklimming de Alto de Monachil van 1e categorie. Sevenans, Rassat en Cordone zijn de belangrijkste renners die meezitten in de aanval bij de start van de laatste beklimming. Op de Alto de Monachil is Sevenans duidelijk de sterkste en neemt afstand op weg naar de top. In de achtergrond vormt er zich een kleine groepering met al de favorieten op de voorgrond. Bij de afdaling maakt een zestal zich los van de kopgroep, met op het voortouw 'El Gavilan' Vaudeville als meesterdaler! Schitterend hoe hij tot bij Sevenans komt. Op het laatste stuk laten de Quillers niemand wegglippen en zetten alles op alles voor spurtbom Cols.. aangezien Cosme en Ciumak moesten lossen bij de afdaling. Het Quillertreintje zet de sprint in.. Cordone en Vandeville vallen verrassend langs beide kanten aan, Sevenans en Van Oevelen kijken verbaasd om zich heen, maar Koele kikker Cols gaat mee in het zog van Cordone en wipt nog net met een hazesprongetje over Cordone! 'Wat een spannertje was me dat!! Bijna ontglipte me men derde zege uit mijn carriere door de tactiek van de Vlaaikes!', blaasde Cols nog van zich af. rit: 1. Cols 5:18:31 Quiller-Step 2. Cordone +0 de lierse vlaaikes 3. Vandeville +0 de lierse vlaaikes |
stand: 1. van Oevelen 1.13:00:27 Quiller-Step 2. Cols +3:31 Quiller-Step 3. Sevenans +6:21 Quiller-Step 4. De Vestel +8:44 de lierse vlaaikes 5. Steyart 0 +12:51 Quiller-Step 6. Rassat +12:55 pype cycling team 7. Vandeville +13:34 de lierse vlaaikes 8. Cordone +14:31 de lierse vlaaikes 9. Ciumak +18:06 after unibet 10. Vollinga +19:13 after unibet |
ritwinnaar: Cols: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=96223
|
|
|
Post by floppiwoppi on Apr 6, 2009 16:00:22 GMT 1
Jelenia Góra - Karpacz Ondanks het minder goede weer regent het aanvallen van enkele mindere goden. El Banania heeft duidelijk zijn zinnen gezet op deze etappe. Marinescu geeft samen met Wavreille het tempo aan voor een groepje van 11 renners waaronder Capiau een prima indruk geeft. Op elke helling neemt Callante de bergpunten.. hopelijk breekt hem dit later niet zuur op. Dankzij de hulp van Tessens en Dreel kunnen de berggeiten een mooie voorsprong uitbouwen. Op de laatste steile helling drijft Wavreille het tempo serieus op, nog geen 400m later kiest Callante het hazepad. Wat een souplesse heeft die man en laat iedereen achter!! Eindelijk een zege? 5km van de meet, waagt Capiau zijn kans en laat de medevluchters achterweg. Nog geen 10minuten later sluit Capiau bij Callante aan. Capiau -blijkbaar- nog fris in de benen zet aan in de laatste 100m.. waarbij Callante meteen moet passen. Mooie zege voor Capiau!! 'Nooit gedacht dat ik nog bij ouwe rot Callante zou komen.. laat staan vandaag winnen!! SUPERRR!', proestte Capiau het uit. 'Tja.. ik zat stik kapot.. een mooie kans, goeie benen maar kom net tekort.. Chapeau voor men teammaats die alles hebben gegeven en in me geloofden! Thanks guys!', sprak Callante ons toe. Rituitslag: 1. Capiau 3:59:36 Quiller-Step 2. Callante +0 EL BANANIA 3. Wavreille +1:09 EL BANANIA |
Eindklassement: 1. Pardon 16:38:40 Quiller-Step 2. Capiau +14 Quiller-Step 3. Vercauteren +2:57 Team Pajar 4. Carney +4:02 Solo - Superia 5. Siegumfeldt +4:05 de lierse vlaaikes 6. Fabbri +4:42 de lierse vlaaikes 7. Hugon +5:56 de lierse vlaaikes 8. Tessens +6:27 Quiller-Step 9. Hayez +6:41 de lierse vlaaikes 10. Dreel +7:00 Quiller-Step |
ster van de dag: Rida Callante: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=7265
|
|
|
Post by quiller on Apr 7, 2009 12:03:45 GMT 1
Ja het zijn grote dagen voor het Quiller kamp maar ik vrees dat ze vanaf volgende week voorbij zijn
|
|
|
Post by floppiwoppi on Apr 7, 2009 12:37:29 GMT 1
Vuelta: Rivas Futura - Rivas Vaciamadrid Uitgesproken favoriet Koperdraat, kon tijdens deze korte vlakke tijdrit in de nabijheid van Madrid enkel verliezen van outsiders Hug, Chiaro en Wendt. Doch Het Solo-Superia keek al dagen uit naar deze rit.. niets mocht en kon verkeerd gaan! Dankzij verkenners Paul en Hanselaer kon hij zijn wedstrijd goed indelen, waardoor hij van meet af voluit ging en een scherpe tijd van 27:49 neerpompte. Chiaro kende ook wel een prima dag, maar kwam net te kort en plukte de tweede stek! 'Ja, ik keek al dagen uit naar deze tijdrit.. aangezien ik de vorige won waren ook al de ogen op mij gericht. Gelukkig had ik ook prima benen, niet zo evident na de voorbije zware bergetappes. Nog 1 dagje en dan ben ik toe aan een welverdiende rust', aldus een opgetogen Koperdraat. Rit: 1. Koperdraat 0:27:49 Solo - Superia 2. Chiaro +16 VN FC World-All Stars 3. Pfister +19 Solo - Superia |
Stand: 1. van Oevelen 1.18:14:55 Quiller-Step 2. Cols +2:25 Quiller-Step 3. Sevenans +5:50 Quiller-Step 4. De Vestel +8:51 de lierse vlaaikes 5. Steyart +14:03 Quiller-Step 6. Rassat +16:56 pype cycling team 7. Cordone +18:00 de lierse vlaaikes 8. Vandeville +18:20 de lierse vlaaikes 9. Vollinga +21:16 after unibet 10. Ciumak +22:47 after unibet |
Ritwinnaar: Koperdraat: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=136783
|
|
|
Post by quiller on Apr 8, 2009 12:41:06 GMT 1
De Vuelta is voorbij... Grote zege van Van Oevelen ok al kon dit alleen maar door het uitvallen van Schotsaert. In een spannende slotrit die absoluut in het nadeel van Van Oevelen was heeft deze laatste zo hard geknokt dat hij uiteindelijk de eindzege kon binnenhalen met een overschot van drie luttele seconden op Mark Cols. Een dolgelukkige Van Oevelen : 'Ik had nooit gedacht ooit een grote ronde te kunnen winnen. Als berggeit heb ik gewoon de kwaliteiten op het vlakke niet maar ik was deze Vuelta in een uitzonderlijke vorm... Nog beter dan tijdens de fantastische Tour vorige maand waar ik derde werd... Nu is de tijd van gaan gekomen. Mijn carrière bij Quiller-Step is voorbij, ik heb hier niets meer te winnen en wil nog een mooi slot van mijn carrière bij een andere ploeg doorbrengen, niet om uit te bollen maar om nog enkele mooie resultaten te behalen. Quiller was een fantastische ploeg en ik hoop dat ze nog veel bereiken' aldus sprak Rutherford Van Oevelen... Berglegende van het eerste uur bij Quiller Step.
|
|
|
Post by floppiwoppi on Apr 8, 2009 12:41:24 GMT 1
Etappe: Madrid - Madrid Zoals gewoonlijk is de laatste etappe een maat voor niets. Met een slakkegangetje legt het peloton de opgelegde weg af gevuld met een glaasje Champagne. Her en der spelen er zich bijzondere taferelen af.. Zo wisselt Cordone van truitje met Van Oevelen en lijken de Quillers meer een drankfestijn te houden dan deel te nemen aan de koers. Dan nog te zwijgen over het El Banania-team dat niet beter had gevonden om zoveel mogelijk bananen door het bovenluikje van de sportleiding te gooien. Blijkbaar was de winnaar Hulleman, die er 9 kon ingooien.. waaronder 1 rotte. ;D Gelukkig wordt er ook nog gekoerst! Bij het ingaan van de eerste plaatselijke ronde, wagen Ciumak en Hug hun kans, maar de sprintersploegen reageren (warempel) kordaat en nemen de vluchters na 2km al te grazen.. Hierop plaatst Huijskens meteen een tegenaanval.. Wendt en Chiaro rijden mee in zijn wiel. Het peloton is verbaasd door de snelle tegenaanval, waardoor het drietal 1m 45 bij elkaar kan sprokkelen. Wendt neemt de laatste kilometer voor zich.. de laatste 120 meter zet Huijskens verrassend aan, maar Chiaro reageert met een kwinkslag en kan met een halve wiellengte de zege naar zich toeeigenen. Prima ploegenspel van de Worldstars. De eindwinst van Van Oevelen stond al langer vast. Vanop het podium sprak hij met een glimlach de menigte toe:'LOOK AT ME.. CAUSE I AM THE GREATEST!'. rituitslag: 1. Chiaro 0 0 3:50:32 VN FC World-All Stars 2. Huijskens +0 Team Pajar 3. Wendt +0 VN FC World-All Stars |
Einduitslag: 1. van Oevelen 1.22:10:35 Quiller-Step 2. Cols +3 Quiller-Step 3. Sevenans +4:36 Quiller-Step 4. De Vestel +6:29 de lierse vlaaikes 5. Steyart +12:49 Quiller-Step 6. Cordone +16:46 de lierse vlaaikes 7. Rassat +16:56 pype cycling team 8. Vollinga +17:27 after unibet 9. Vandeville +19:22 de lierse vlaaikes 10. Ciumak +21:33 after unibet |
bananenwerper van de dag: Hulleman: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=173064
|
|
|
Post by floppiwoppi on Apr 9, 2009 14:08:35 GMT 1
Zuri Metzgete Na 2 jaar financiele nood, konden de Zwitsers deze mooie afwisselende etappe weer laten doorgaan. Laatste Zwitserse eindwinnaar Laurent Dufaux werd uitgenodigd om het startsein te geven. Grote toppers waren afwezig, aangezien de vuelta nog maar net voorbij is.. anderzijds de mannen zich fixeren op de laatste 2 ritten van het seizoen.. Wat gaat het snel! Al snel maken enkele nieuwelingen gebruik van de eerste helling van de dag om enkele minuten te nemen van het peloton. Het VS-team beschouwt als topfavoriet laat maar begaan, waardoor Bridoux, Tassent en St-Laurent een vrijgeleide krijgt. Het drietal is echter niet opgewassen tegen het aanstormende peloton.. Op de lastige Pfannenstiel richt het VS-team een ware ravage aan,waardoor enerzijds het drietal opgeslokt wordt anderzijds slechts een 10tal renners overblijft voor de eindzege. In de voorlaatste ronde, trekt Nardozza nog eens door voor Schellinckx, waarna de laatste ook demarreert. Er is geen kruit opgewassen tegen deze stoomtrein, enkel pech kan nog roet in het eten gooien. De laatste ronde lijkt meer op kermiskoers voor Schellinckx en geniet er met volle teugen van.. Het publiek massaal aanwezig, geeft de VS-renner alleen maar vleugels en stuwt hem naar de eindmeet. 'Ik had superbenen.. Ach, enkel pech kon me weerhouden van de zege.. Zo goed voelde ik me', sprak Schellinckx. rituitslag: 1. Schellinckx 7:10:59 vs 2. Verfaillie +2:04 vs 3. Nardozza +2:04 vs 4. Dufort +6:38 vs 5. Kalf +8:55 de lierse vlaaikes 6. Sepulveda +8:55 Team Pajar 7. St-Laurent +8:55 EL BANANIA 8. Bridoux +8:55 after unibet 9. Vrambout +10:28 Quiller-Step 10. Mehmedovic +10:28 EL BANANIA |
ritwinnaar: Schellinckx: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=37559
|
|