|
Post by floppiwoppi on Mar 18, 2009 13:44:08 GMT 1
3de Etappe: Seefeld – St Anton am Arlberg Vandaag is het een echte Tirol-etappe, die loopt van Seefeld naar Sankt-Anton am Arlberg. Daarmee verbinden ze twee heiligdommen van het Tiroolse toerisme. Om het tussenin een beetje bergop te laten gaan. Onder impuls van Nardozza komen een 10-tal renners, waaronder alle favorieten langs het Lechtal gereden om dan via het Hahntennjoch terug naar de Inn-vallei te fietsen. Man man man.. niet te geloven wat de coureurs te verduren krijgen.. -9°C op de top van de Hantennjoch!! Bibberen met de pet op!! Gelukkig is dit de laatste etappe! Met een vleugje sneeuw dat lustig op de grond neerdwarrelt, neemt ouwe rot Guertin het heft in handen! Nardozza, Pickl, Lagaert, hulscher, Rassat, Colloraffi en natuurlijk Sevenans, sluiten aan de top aan. Als een meester in zijn vak, snijdt Rassat elke pas af als een geroutineerd daler! Wat een vakman.. Ze noemen hem niet voor niets de havik van Marseille! Enkel Sevenans kan volgen.. van de anderen geen spoor! Sevenans die de eindzege al kan ruiken, blijft maar kopwerk verrichten op het laatste stuk. Het komt tot een eenvoudige sprint waar Rassat het met een meter voorsprong kan afmaken! Van een bijzondere ronde gesproken.. Slechts 14sec scheidt Nardozza van de eindzege. Nardozza is het het hart van in.. 'Hoe is het in godsnaam mogelijk..vergeten te eten! Verdomme!! ' schudt hij met zijn hoofd nog na. Sevenans daarentegen aanhoort de Brabançonne met een smile tot achter zijn oren. rituitslag: 1. Rassat 6:05:05 pype cycling team 2. Sevenans +0 Quiller-Step 3. Nardozza +1:11 vs |
eindstand: 1. Sevenans 16:32:57 Quiller-Step 2. Nardozza +13 vs 3. Rassat +7:53 pype cycling team 4. Pierret +7:56 after unibet 5. Hulscher +7:56 vs 6. Pickl +8:23 vs 7. Vollinga +9:25 after unibet 8. Brone +10:19 Solo - Superia 9. Ciumak +11:57 after unibet 10. Vercauteren +12:16 Team Pajar |
Rookie Yoeri Deloof: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=182316
|
|
|
Post by quiller on Mar 18, 2009 17:37:34 GMT 1
Prachtige rapportage... btw de manager van sevenans had eveneens een smile tot ver achter zijn oren hoor... ik had het echt niet meer verwacht...
|
|
|
Post by floppiwoppi on Mar 18, 2009 23:51:25 GMT 1
Ben benieuwd hoe je het zal doen als de Berggeitjes in actie komen met hun kleppers.. Lev Ahmed en Ewoudt Elskens.. kostplaatje.. verschiet niet.. samen goed voor 43.000.000!! Dan heb ik Luca nog niet verrekend..
|
|
|
Post by quiller on Mar 19, 2009 2:18:12 GMT 1
mmm de berggeitjes kan ik niet aan... dat heeft de giro bewezen... maar ik vermoed dat ze in derde willen blijven voor volgend seizoen want anders zijn ze dom geweest door de tour niet te rijden.... en om in derde te blijven moet hen lukken MITS ze de vuelta ook laten schieten hé...
|
|
|
Post by floppiwoppi on Mar 19, 2009 13:10:36 GMT 1
Ik vrees dat je gelijk hebt.. hij zal inkopen aan het doen zijn voor volgend seizoen.. Misschien kan je ook beter kat uit de boom zien..
|
|
|
Post by floppiwoppi on Mar 19, 2009 13:18:31 GMT 1
classica San Sebastian Een prachtige dag om te koersen bij een lentezonnetje van 23°C, dat is wat anders dan in de Ronde van Duitsland, remember -9°C! De start wordt opgeschrikt door een streaker die het nodig vond om Yourie De Bruynes petje af te pakken. Misschien is dit wel om iets desbetreffends klein te verbergen, wie weet. In ieder geval komt de wedstrijd maar traag op gang. Buiten enkele schermutselingen blijven de uitvallen maar achterwege en blijkt het peloton meer te genieten van een stralende zon, dan van de wedstrijd op zich. 15km voor de Jaizkibel krijgt Ameline van El Banania dan toch een vrijgeleide om met Pardon en Rohrum de koers te maken en nemen warempel 2minuten op het peloton!! Het peloton maakt zich klaar voor de traditiegetrouwe afspraak, namelijk de beklimming van de Jaizkibel. Thibault, Van Nieuwenhuyse en Dufort wisselen elkaar goed af en komen zo aan de top bij het drietal. Van het peloton is blijkbaar weinig terug te vinden. De laatste helling, de Alto de Gurutze was er echter te veel aan. Dufort en zijn ploegmakker thibault dreven het tempo daar nog op en gingen er op kousenvoeten vandoor enkel Pardon en Van Nieuwenhuyse konden nog net aanpikken. Toen Van Leach alsnog een late tegenreactie op gang bracht, schoof Rohrum als waakhond mee. Ook Dubart, Mehmedovic, Ameline en Debruyne sloten aan, maar het was te laat om de vier vluchters nog te pakken te krijgen. Plots schoot Thibault uit zijn sloffen.. wat een verzet kon die man nog ronddraaien!! Het drietal kon niets anders doen dan zitten.. en kijken naar het motortje van Thibault. Vooraan probeerde Pardon het met een verrassingsdemarrage bij het ingaan van de chicane op driehonderd meter van de streep, maar hij had niet genoeg kracht meer in de kuiten om de intrinsiek snellere Dufort te kunnen afschudden. De Belg moest niet eens een kloof laten en werd vervolgens gemakkelijk tweede na zijn ploegmaat Thibault. 'We are the greatest!!' brulde de manager van het VS-team. 1. Thibault 6:52:39 vs 2. Dufort +1:12 vs 3. Pardon +1:12 Quiller-Step 4. Van Nieuwenhuyse +1:12 Quiller-Step 5. Rohrum +2:58 vs 6. De Bruyne +2:58 after unibet 7. Dubart +4:02 vs 8. Leach +4:02 Solo - Superia 9. Mehmedovic +4:02 EL BANANIA 10. Ameline +4:02 EL BANANIA |
ritwinnaar: Keion Thibault: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=30074
|
|
|
Post by quiller on Mar 19, 2009 17:14:09 GMT 1
Ja het was een leuke rit... jammer van de uitslag
|
|
|
Post by floppiwoppi on Mar 20, 2009 13:57:18 GMT 1
Eerste etappe eneco-tour: Wieringerwerf - Hoogeveen Volgens burgemeester Urlings is het niet voor niets dat juist Hoogeveen de finishplaats is van de eerste etappe. (lezen met Hollands accent) “Hoogeveen is een wielerstad. We hebben wielrenvereniging De Peddelaars die tal van kampioenen voortbracht, zoals natuurlijk Erik Dekker.. Die vandaag ook uberhaupt het startschot zal geven". Na het oranjegetint schot reed het peloton van Wieringerwerf naar Hoogeveen over ruim 176 kilometer. Veteraan Arman Bosse gaf de etappe als eerste kleur. De Pajarrenner verliet na 26 km het peloton en nam een voorsprong van 2minuten. Doch 22 km verder voegden de Belgen Hugon, shotton en Immerzeel zich bij koploper Bosse. De Afsluitdijk zorgde voor vuurwerk, daar een stevige zuidwestenwind voor waaiers vormden binnen het peloton. De meeste toppers lieten zich niet verrassen, maar zorgde wel voor een ware selectie binnen het peloton!! De vier deden hun uiterste best, maar door het werk van sprintersploegen Quillers en de Solos werden ze op 10 kilometer van de meet toch ingelopen. De lierse vlaaikens maken als een ware sneltrein de gang voor het uitgerekte peloton. Enkel de Quillers en de Solos blijven overeind. Plots moet Koevoets op kop een kamikaze maneuvre uitvoeren daar een uithangdende fotograaf bijna zijn stuur raakte!! Gelukkig zonder een valpartij, maar hierdoor zijn wel de andere sprintploegen eventjes uit ritme geraakt.. De lierse vlaaikes krijgen zo vrijspel en krijgt Hugon de zege cadeau. 'Domme fotograaf!!' schreeuwde Nguend van de Quillers. De Solos waren niet bereid voor commentaar.. maar hun aangezichten spraken boekdelen. 1. Hugon 4:23:49 de lierse vlaaikes 2. Fabbri +0 de lierse vlaaikes 3. Coomans +0 de lierse vlaaikes 4. Nguend +0 Quiller-Step 5. Tessens +0 Quiller-Step 6. Van Horebeek +0 Solo - Superia 7. Shotton +0 Solo - Superia 8. Chitul +0 Solo - Superia 9. Koevoets +0 de lierse vlaaikes 10. Guillou +0 Solo - Superia ritwinnaar: Racho Hugon: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=76856
|
|
|
Post by quiller on Mar 21, 2009 14:51:31 GMT 1
We waren erbij met twee renners dus dat opent perspectieven... zeker omdat het mijn twee beste klimmers van deze ronde zijn enne nguend heeft een rot karakter dus pas maar op komende dagen
|
|
|
Post by floppiwoppi on Mar 22, 2009 13:30:32 GMT 1
2de etappe: Hasselt - Balen Het peloton startte aan het Dusartplein met een kwartiertje vertraging daar een stevige wolkbreuk voor verwarring zorgde. Na 75km kreeg Sepulveda, Nguend en Fabbri een ware vrijgeleide op de Zuiderring in Turnhout. Hugon kan de lentekriebels niet langer beheersen en geeft als een bezetene plankgas, Cootjans en Wittamer kunnen alleen maar aanklampen. De aanhoudende zuidenwind was niet echt een hulpje voor beide trios, maar ze hielden toch goed stand tov het peloton. Na 109 km komen Nguend en zijn medevluchters aan de spoorwegovergang in Herentals en slaat het noodlot toe, de leiders staan aan een gesloten overweg waardoor Hugon & Co kunnen aansluiten. Het peloton nadert zo tot op 1minuut! 34km van de meet probeert Nguend het aan de rotonde in meerhout met een prima demarrage, maar kan zich niet losrukken van het zestal.. Hayez, Tessens en of course Hugon sluiten aan. De laatste rechte lijn.. Tessens maakt tempo voor Guend in ideale positie.. het kan niet meer misgaan voor de Quillers! Guend komt over Tessens, maar het is Hugon die als een geslepen vos, het met een laatste jump kan afmaken!! Wat een finale!! 'Heel belgie zat hierop te wachten, en ik eigenlijk ook', verklaarde Lierse Vlaaikes-kopman zijn grote vreugde nadat het klusje geklaard was. 'Hier maak ik veel mensen blij mee'. Nguend: "Als het moet, gaat het vaak mis. Nu dus ook, al was het weer niet echt een bondgenoot. Chapeau voor Hugon. Als hij het nu niet had afgemaakt, had ik me voor mijn kop geschoten." sprak Hansie, een stralende manager van de Lierse Vlaaikes. Rituitslag: 1. Hugon 5:31:31 de lierse vlaaikes 2. Nguend +0 Quiller-Step 3. Hayez +0 de lierse vlaaikes Stand: 1. Hugon 09:55:00 de lierse vlaaikes 2. Nguend +15 Quiller-Step 3. Tessens +20 Quiller-Step 4. Fabbri +1:25 de lierse vlaaikes 5. Coomans +1:27 de lierse vlaaikes 6. Borredon +1:30 Team Pajar 7. Koevoets +1:30 de lierse vlaaikes 8. Hayez +3:44 de lierse vlaaikes 9. Cootjans +3:57 pype cycling team 10. Shotton +4:03 Solo - Superia in the picture: Jean Tessens: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=102055
|
|
|
Post by quiller on Mar 22, 2009 15:39:45 GMT 1
Met twee man binnen de halve minuut lijkt het mij duidelijk dat de 'Quillers' morgen een putsch gaan plegen... kortom Hugon hou je maar vast aan de takken van de bomen als brommerke Nguend zijn turbo in gang steekt...
|
|
|
Post by floppiwoppi on Mar 23, 2009 13:22:40 GMT 1
slotrit: Ans - Ans Hugon, Chitul, Wittamer en Vergassola trokken al na 10 kilometer ten aanval. Hugon reed een tijd virtueel in het paars, maar op de top van de Redoute was het over voor de vroege vluchters. Nguend en Fabbri, die samen met Sandulescu kort voor de Redoute vooraan was komen aansluiten, zetten nog wel even door, maar dat was vergeefs. Koevoets, Guillou, Van den Brandt en Szczembara sloten aan, maar op 30 kilometer van de meet zorgde Team Pajar voor een algemene hergroepering. Na voor de beklimming van de Saint-Nicolas, op minder dan 10km van de meet, probeerden St-Laurent en Eribon het nog eens, dit keer samen met Nguend, Vrambout, Hugon, Fabbri, en Sandulescu, deze keer met meer succes. Hugon, Sandulescu probeerden nog een demarrage in te lassen, maar de Quillers waren vandaag outstanding en haalden de snoodaards als een magneet terug bij de vluchters. Op 4 kilometer van de finish trok Nguend alle registers open. De Belg van de Quillers, zette alles op alles, maar kreeg nooit meer dan 2minuten voorsprong bij elkaar gefietst. Aan de meet hield hij er nog 1min16 van over. Voldoende voor een mooie ritzege, maar vooral de eindwinnaar van de Eneco-tour! Eribon trok nog de spurt aan voor Vrambour.. maar dit was eingelijk niet nodig.. het podium was volledig Quiller getind! "Ik wilde absoluut deze rit winnen en kon me dankzij het uitstekende werk van mijn ploegmaats sparen tot de finale. Ik zat nog erg fris toen ik 4 km voor de meet mijn jump plaatste. Het peloton kwam nog erg dichtbij, maar ik focuste me enkel op de meet. Ik keek niet om en gaf alles wat ik had", analyseerde Nguend zijn sprintzege. ;D slotrit: 1. Nguend 5:54:15 Quiller-Step 2. Vrambout +1:16 Quiller-Step 3. Eribon +1:16 Quiller-Step |
eindstand: 1. Nguend 15:49:20 Quiller-Step 2. Hugon +1:11 de lierse vlaaikes 3. Fabbri +2:36 de lierse vlaaikes 4. Coomans +3:46 de lierse vlaaikes 5. Borredon +3:49 Team Pajar 6. Tessens +4:05 Quiller-Step 7. Vrambout +5:09 Quiller-Step 8. Koevoets +6:20 de lierse vlaaikes 9. Eribon +7:24 Quiller-Step 10. Hayez +7:29 de lierse vlaaikes |
ritwinnaar: Tobias Nguend: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=54072
|
|
|
Post by quiller on Mar 23, 2009 16:46:50 GMT 1
Man man... wat een dag... ritzege en eindzege... Hugon heeft duidelijk geflaterd. Zijn voorsprong was niet groot dan moet je aan dat wiel van nguend plakken als een stikker... zeker omdat tessens niet mee was waardoor alleen nguend een bedreiging was. Soit verdiende zege (als ik dat mag zeggen?) En nu op naar de vuelta...
|
|
|
Post by floppiwoppi on Mar 24, 2009 15:33:06 GMT 1
Ronde van spanje Et voila.. vandaag start de Ronde van Spanje, eigenlijk een ronde waar vele renners naar toeleven.. Altijd mooi weer, zodus ideale omstandigheden om eens voluit te gaan.. ook al zijn de Westerlingen wat benadeeld door de Zuiderse temperaturen. Etappe 1: Malaga - Cordoba Vandaag ging het peloton rustig van start.. Misschien wel aangewezen daar anders de beentjes wel eens opgeblazen kunnen worden alvorens het echte vuurwerk.. en vooral het wel eens kon uitdraaien op een massaspurt. Iedereen keek uit naar de Puerto de las Pedrizas.. In de laatste kilometer ging Rassat aan de haal met Cordone en Sevenans in zijn zog. De mannen kregen de bergpunten cadeau, maar dat was het dan ook.. de VN World-All Stars reden het gat mooi dicht, zodat er een kopgroepje onstond van 30 man, waarin alle favorieten aanwezig. 40km van de streep - Montemayor- achtte Wallin de tijd rijp om te demarreren, maar Sevenans floot de man terug, waarop teamgenoot Schotsaert meteen een snedige tegenaanval plaatste.. Chiaro, Wendt, Peirlinck en schotsaert volgden. Tegen het vijftal was echter geen kruit opgewassen.. ook al probeerde de Lierse vlaaikes het verlies te beperken, ze liepen echter uit. In de straten van Cordoba trok Peirlinck de spurt aan voor Chiaro.. Schotsaert trachtte nog over te komen.. maar de beresterke Chiaro won verdiend deze bloedhete etappe met een fietslengte voorsprong! 'Tegen zo'n ploegenspel konden we niet op.. jammer.' schudde Lierse Vlaaikeskopman Habran. Chiaro daarentegen kon zijn geluk niet op:' Yes we did it!!'. 1. Chiaro 4:15:16 VN FC World-All Stars 2. Wendt +0 VN FC World-All Stars 3. Schotsaert +0 Quiller-Step 4. Peirlinck +0 VN FC World-All Stars 5. Cols +0 Quiller-Step 6. Wallin +1:42 after unibet 7. De Vestel +1:42 de lierse vlaaikes 8. Habran +1:42 de lierse vlaaikes 9. Vandeville +1:42 de lierse vlaaikes 10. Sevenans +1:42 Quiller-Step |
Ritwinnaar: Synclair Chiaro: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=39176
|
|
|
Post by floppiwoppi on Mar 25, 2009 10:52:05 GMT 1
Grand Prix Ouest France-Plouay In de jaarlijkse wielerwedstrijd in het Bretonse Plouay werken de renners 15 ronden van iets meer dan 13 kilometer af. In 2000 werd op dit parcours het wereldkampioenschap verreden. Het VN-team komt met ouwe rot Dufaux aan de start en wordt mooi omringd, benieuwd of Nardozza (VS) en Dreel (Quiller) tegen het sterke blok op kunnen torsen. Het peloton kon rekenen op heel wat belangstelling, waarschijnlijk te wijten aan de vele doortochten en het mooie weer. In de 4de ronde nam Kesteloot het voortouw om tijdens het vlakke deel van achteren uit een demarrage te plaatsen, enkel Ybarra en De Cartier konden aansluiten. Het drietal kreeg echter niet veel ruimte.. en werden enkele ronden later vergezeld door een 17 tal renners, waaronder de topfavorieten.. Capiau, Dreel, Verfaillie, Erbe en Dufaux. Plots werd de kopgroep opgeschrikt door een overlopende koe, waardoor een kleine valpartij niet te vermijden was.. Grootste slachtoffers.. topfavorieten Berwaerts, Delloof en Verfaillie.. Blijkbaar viel alles nog mee, want de mannen reden onvermuwd verder. Wat een karakter tonen die seg!! In de 11de ronde, achtte Nardozza de tijd gekomen om er een serieuze lap op te geven.. Dufaux, Capiau en Erbe konden de demarrage nog net pareren en maakten een mooi molentje. Plots slaat het noodlot toe.. en reed Dufaux alweer lek! Wat een pech kende die man vandaag! Man, man.. man!! Het drietal gaat naar de meet.. Capiau leek in de tang gezet en zette dan maar zelf aan met de spurt.. Nardozza volgde in zijn zog, maar kan niet overgaan.. Erbe daarentegen, stak nog een tandje bij en haalde het nog nipt op de meet!! 'Gelukkig heb ik me kunnen sparen voor de spurt.. Nie te doen, nie te doen.. vandaag ging het hard', pufte een tevreden Ebe nog na. 'Ik had nochtans superbenen.. maar die 2de platte tube in de laatste ronde.. man, man.. Toeme hé!!', >:(vloekte good old Dufaux. 1. Erbe 6:01:14 vs 2. Capiau +0 Quiller-Step 3. Nardozza +0 vs 4. Verfaillie +2:52 vs 5. Gergely +5:37 VN FC World-All Stars 6. Dreel +5:37 Quiller-Step 7. Koscher +5:37 VN FC World-All Stars 8. Colpin +5:37 Quiller-Step 9. Dubart +5:37 vs 10. Kesteloot +5:37 VN FC World-All Stars |
ritwinnaar: Zeno Erbe: www.peloton-game.net/cyclistdetails.aspx?id=60706
|
|