|
Post by wimpie on Jan 2, 2009 14:23:13 GMT 1
Idd veel volk binnen dezelfde tijd! Proficiat cp met u bergtrui, dacht niet dat het zo ging zijn, maar nu weet ik ook dat Langelier zal moeten onderdoen Hopelijk niet altijd het geval benieuwd naar de baby Vuelta want ervoor heb ik niets meer te zoeken!
|
|
|
Post by droopy on Jan 2, 2009 15:56:51 GMT 1
Vooral chapeau voor Janszen en met wat een gemak! Ik had stiekem toch een beetje gehoopt op het algemeen klassement met de Caters, zelfs zonder val was hij slechts tweede geworden (bovendien helemaal leeggereden...) Denk dat er in MSR niet veel aan Janszen te doen zal zijn.
Ook in de bergen bewezen mijn renners met de besten mee te kunnen. Zeer geruststellend en dit geeft vertrouwen voor de toekomst.
|
|
|
Post by droopy on Jan 4, 2009 14:09:23 GMT 1
Vandaag stond de koninginnenrit van de Tirreno op het programma.
Schout, Pinault, Sisti, Bolachi, de Cocker en Kamstra demarreerden reeds in de eerste kilometers na de officiele start in Isernia en hun voorsprong liep snel uit tot boven de minuut. Bolacchi won de eerste tussensprint.
Aanderekker had geen mannetje mee. Verleyse, Elen, Stoffe kregen de opdracht om aan te vallen op de eerste col van de dag. Buyens en Winant glipten mee in hun spoor. De Cocker liet vooraan ondertussen zijn 5 metgezellen alleen achter en ging op zoek naar de kostbare punten voor het bergklassement.
In geen tijd hadden de renners van Aanderekker de kloof met de kopgroep gedicht, helaas voor Verleyse was De Cocker al gaan vliegen met de 5 punten voor de bergtrui, waarna hij zich liet inlopen.
De 11 leiders bouwden hun voorsprong verder uit. Trukendoos, BBC Paarkanon en Aanderekker controleerden in de achtergrond het peloton. Het parcours verliep in dalende lijn richting Paglieta, waar de laatste bergjes als scherprechter moesten dienen. Twee tussenspints werden gewonnen door resp. Schaut en pinault. Opschudding na de tweede tussensprint toen Winant Kamstra en Stoffe meenam in een val. Het wachten op een nieuwe fiets liet lang op zich wachten. Stoffe, die tot dan toe indrukwekkend reed, probeerde nog, maar toen hij even later ook nog met een lekke band kreeg af te rekenen verzeilde ook hij in het peloton.
Vooraan was het duidelijk dat Verleyse en Elen de sterkste renner in koers waren. Samen speelden zij het ploegenspel mooi uit door om de beurt te demarreren. Enkel Buyens en Sisti konden nog aanklampen, maar ook zij moesten hun meerderen erkennen in de sprint.
Pinault en Schaut konden nog net uit de greep blijven van het sterk uitgedunde peloton, dat onder leiding van Mensert over de streep reed.
|
|
|
Post by NikeBoy on Jan 4, 2009 14:23:21 GMT 1
Winant heeft na de rit zijn excuses aaangeboden voor de onvoorziene valpartij !
Mooi verslagje. Zoiets, zij het nog iets uitgebreider en in de tegenwoordige tijd, zal het raceverslag voorstellen in de uiteindelijke versie van de nieuwe race engine
|
|
|
Post by droopy on Jan 4, 2009 14:23:27 GMT 1
Het lijkt wel dat mijn renners de trainingstechnieken van Greenport Pronghorns aan het overnemen zijn voor belangrijke wedstrijden en dus ook in de Westmalle vliegen. (zie message div1:1)
De Caters valt in 2de rit PN, wint deze gelukkig nog. Vandaag moest Stoffe het waarmaken en hij valt en rijdt lek.
Met Giuliano had ik gehoopt om een degelijk eindklassement te behalen, maar hij rijdt nu al een tweede maal lek in evenveel ritten. Niet dat ik reden tot klagen heb want ik sta nu al mooi eerste, maar heb toch liever dat ze vallen in een rit waar ze niet zo naartoe pieken.
|
|
|
Post by droopy on Jan 4, 2009 14:24:21 GMT 1
Winant heeft na de rit zijn excuses aaangeboden voor de onvoorziene valpartij ! zulke dingen gebeuren, dat is koers
|
|
|
Post by paarkanonner on Jan 4, 2009 17:03:28 GMT 1
Het koersverloop heel mooi uitgeschreven, droopy! Ik kom nog betrekkelijk veel in het verslag voor, alleen jammer dat de prijzen aan de meet verdeeld worden Knappe zege trouwens op uw geliefkoosde allround terrein!
|
|
|
Post by peenuts on Jan 4, 2009 20:28:54 GMT 1
Inderdaad, mooi koersverslag. Jammer dat Buyens vanavond geblesseerd is geraakt en verstek moet geven voor de laatste rit. Zijn wederoptreden mag verwacht worden in de Ronde van Baskenland.
|
|
|
Post by Schizm on Jan 4, 2009 22:41:02 GMT 1
Akkoord, mooi koersverslag, maar toch vreemd dat de renners bij Aanderekker blijkbaar op elkaar jagen Zelf zit ik met het probleem dat Grootjans vanavond ook geblesseerd raakte, en jammer genoeg niet fit meer gaat raken tegen de Ronde v/h Baskenland.
|
|
|
Post by droopy on Jan 4, 2009 23:33:49 GMT 1
toch vreemd dat de renners bij Aanderekker blijkbaar op elkaar jagen gewoon een slechte ploegleider...
|
|
|
Post by Berserker on Jan 5, 2009 13:05:56 GMT 1
De 2de ritwinst vandaag met Massacret en die kwam nog terug tot slechts 24 sec. in het algemeen klassement... Ik ging er vandaag nog vol voor met Massacret maar die kwam net tekort. Bij nader inzien had ik het bergklassement nog kunnen meepikken, of had ik vol voor het algemeen klassement moeten gaan en niet voor het puntenklassement want Massacret kon Letellier misschien aan... Maar dat is makkelijk praten achteraf hé. Met 2 ritten, een 2de, 5de en 8ste plaats in het algemeen klassement, de puntentrui, het jongerenklassement en het ploegenklassement is mijn Tirreno-Adriatico zeker geslaagd!
|
|
|
Post by captagon on Jan 5, 2009 13:36:05 GMT 1
(...)Bij nader inzien had ik het bergklassement nog kunnen meepikken, of had ik vol voor het algemeen klassement moeten gaan en niet voor het puntenklassement want Massacret kon Letellier misschien aan... Maar dat is makkelijk praten achteraf hé. bwah, achteraf... de groene trui was al binnen, dan nog voor de sprintpunten blijven gaan kost sowieso tijd ( ik ga er vanuit dat zijn flat een pak hoger is dan zijn sprint) en betekent dat je niet voor de bergpunten kunt gaan (wat misschien zelfs tijd zou hebben opgeleverd?) Elke andere keuze had je dus een extra trui opgeleverd, en dat was eigenlijk van te voren wel in te schatten. Aan de andere kant, nu heb je wel 4x€2500 verdiend, en verdient massacret extra punten voor de best cyclist standing. Op die manier kreeg Barrea het ook voor elkaar om beste renner uit de divisie te worden.
|
|
|
Post by wimpie on Jan 5, 2009 14:06:12 GMT 1
Ja sterke seizoensstart voor Quickstep mijn reeksgenoot van 2.3, wel tweede achter mij maar nu ziet het er niet zo goed uit om voor hem te eindigen, maar het seizoen is nog lang Ja ritzeges zijn het belangrijkste om punten te pakken!
|
|
|
Post by Berserker on Jan 5, 2009 14:13:04 GMT 1
(...)Bij nader inzien had ik het bergklassement nog kunnen meepikken, of had ik vol voor het algemeen klassement moeten gaan en niet voor het puntenklassement want Massacret kon Letellier misschien aan... Maar dat is makkelijk praten achteraf hé. bwah, achteraf... de groene trui was al binnen, dan nog voor de sprintpunten blijven gaan kost sowieso tijd ( ik ga er vanuit dat zijn flat een pak hoger is dan zijn sprint) en betekent dat je niet voor de bergpunten kunt gaan (wat misschien zelfs tijd zou hebben opgeleverd?) Elke andere keuze had je dus een extra trui opgeleverd, en dat was eigenlijk van te voren wel in te schatten. Aan de andere kant, nu heb je wel 4x€2500 verdiend, en verdient massacret extra punten voor de best cyclist standing. Op die manier kreeg Barrea het ook voor elkaar om beste renner uit de divisie te worden. Ja ik heb ook lang getwijfeld om voor de bergpunten te gaan, maar ik hield nog (eigenlijk onterecht) rekening met anderen. Nuja dat zijn keuzes die je moet maken hé, en ik kan de tegenstand in 1.1 ook nog niet zo goed inschatten als nieuweling Had me misschien 2 truien extra opgeleverd... Maar zoals je het zegt pakt Massacret zo individuele punten
|
|
|
Post by halewijnv on Jan 5, 2009 14:47:54 GMT 1
ALS ik Letellier voluit had laten rijden dan was Massacret waarschijnlijk nooit in dezelfde tijd binnen gekomen en had ik naast het algemeen klassement ook nog de ritoverwinning meegepikt. ALS...
|
|