|
Post by radeksken on Apr 26, 2007 17:01:46 GMT 1
Ik heb momenteel bijna € 800 000 in kas en zou graag een scout aannemen... Ik zou wel graag een deftige hebben dus kan iemand mij zeggen welke skills een goede scout moet hebben en hoeveel die kost? Als het meer is dan wat ik heb zal ik wel sparen;)
|
|
|
Post by Arda66 on Apr 26, 2007 17:13:47 GMT 1
€ 1.800.000 sparen dus
|
|
|
Post by radeksken on Apr 26, 2007 17:15:38 GMT 1
€ 1.800.000 sparen dus En welke skills heeft die scout dan? En welke ga ik er dan uithalen?
|
|
|
Post by Ambi on Apr 26, 2007 18:35:08 GMT 1
Hij heeft dan 20-20-20 als je zijn mood dan ook nog eens naar delighted brengt dan pult hij renners met total skill value van "16,45"
|
|
|
Post by matt321 on Apr 26, 2007 20:35:32 GMT 1
Ik heb eens gekeken naar het punten aantal van een renner van mij en die heeft al meer punten verdiend dan mijn team. Graag uitleg.
|
|
|
Post by Schizm on Apr 26, 2007 21:14:41 GMT 1
die vind je nu al in verschillende topics over het ganse forums : in 't kort : de punten voor de renners worden anders berekend als die voor de divisie ...
|
|
dieterv
Cycling Tourist Group
|
Post by dieterv on Apr 27, 2007 9:15:34 GMT 1
Ik heb een renner met mood delighted en die krijgt 3000 per week. Enige tijd terug was hij daar content mee en vroeg hij niets meer. Nu zie ik plots dat hij graag meer dan 20 000 zou verdienen. Is dit normaal want dat is plots bijna het zevenvoudige? Ook de andere renners vragen een pak meer. Wss heb ek iets gemist maar bij mijn weten ging toch alleen maar het prijzengeld verlaagd worden en niet de lonen verhoogd?
|
|
|
Post by Schizm on Apr 27, 2007 9:24:52 GMT 1
de lonen zijn ook niet verhoogd enkel de contract besprekingen zijn gewijzigd, het is nu veel moeilijker om de mood van je renners te verhogen !
|
|
|
Post by CableGuy on Apr 27, 2007 9:33:33 GMT 1
Je kan een renner zelfs niet meer op delighted krijgen nu, louter en alleen door contractbesprekingen. :-) Het laatste eindje mood, kan enkel nog door sportieve prestaties bereikt worden. Zo zullen de absolute toppers zich in de toekomst kunnen onderscheiden van de subtoppers.
|
|
dieterv
Cycling Tourist Group
|
Post by dieterv on Apr 27, 2007 9:41:45 GMT 1
Mja ik had hem 10 000 met mooie bonussen gegeven dus 7 000 meer dan wat hij nu verdiende en zijn mood is van Delighted naar ok gegaan. Toen vroeg em plots maar 3000 meer. Heb em dan hetzelfde aangeboden en nu is em weer content. Eigenlijk ben ik van een Delighted renner met loon 3000 gegaan naar een content renner met 10000. Had ik em met andere woorden niets meer gegeven bleef ie op Delighted staan. Realistisch vind ik het dus niet echt of in ieder geval toch wat overdreven.
|
|
|
Post by NikeBoy on Apr 27, 2007 10:17:11 GMT 1
Dat is een overgangsprobleem ! Je hebt hem op delighted gekregen met 3000 euro in het "oude" systeem. In het "nieuwe" systeem zou dit NOOIT mogelijk zijn. Zoals je wel gemerkt had, zal hij rond de 20000 euro gevraagd hebben voor een nieuw contract. Jij hebt hem minder gegeven, hij heeft zijn contract geweigerd, hierdoor is hij flink in mood gezakt.
|
|
dieterv
Cycling Tourist Group
|
Post by dieterv on Apr 27, 2007 10:34:32 GMT 1
Ik begrijp het wel, maar er is toch iets wat een beetje wringt aan het systeem. Als je consequent bent dan moet een renner eigenlijk dalen in mood als je hem niet geeft wat hij vraagt. Nu ging mijn renner niet in mood gezakt zijn had ik van zijn contract afgebleven dus ging hij superblij blijven met zijn 3 000. Ofwel zou er iets moeten ingebouwd zijn dat eens een renner op delighted staat dat hij niet meer kan zakken in mood als je hem meer geeft. Dus alleen nog met slechtere contracten of slechte prestaties. Een renner die delighted is zou normaal ook niet het zevendubbele van zijn loon vragen dus daarin vond ik het oude systeem beter. Nuja iedereen zal wel al eens tegenslag gehad hebben in het spel door stomme fouten.
|
|
|
Post by CableGuy on Apr 27, 2007 12:36:39 GMT 1
Niet akkoord, hoor. Als je tevreden bent over een renner zijn mood, dan blijf je van de contracten af. Het moet je immers niet verwonderen dat hij - in veranderende tijden (in ons geval: nieuwe contractonderhandelingensysteem) - niet meer tevreden is wanneer je hem niet geeft wat hij vraagt. En dat is in feite wat er gebeurd is, nietwaar.
|
|
|
Post by CableGuy on Apr 27, 2007 12:43:38 GMT 1
Een werknemer die heel tevreden is met zijn loon, kan je in het echt ook niet ineens nog enorm veel tevredener maken door hem wat bij te geven, hé. Als ik supercontent ben met 5000 euro per maand, en al vind dat dat meer is dan verwacht voor het werk dat ik doe, dan ga ik uiteraard ietske blijer zijn met 7000 euro, maar niet ineens dubbel zo blij bijvoorbeeld, net omdat ik al vond dat ik meer dan genoeg verdiende. Wil je me echt euforisch maken (dat wil zeggen contenter dan dat ik al ben), dan kan dat enkel door zotte bedragen te gaan neertellen.
Anderzijds, als ze mij aan tafel vragen voor nieuwe onderhandelingen, en ik vraag daarbij een bepaald bedrag, dan kan ik wel pissed worden omdat men mij blameert met een veel lager bedrag. Wanneer mijn mening dus niet gerespecteerd wordt aan de onderhandelingstafel, zal dat via een ander beloning moeten gecompenseerd worden, of ik kom zeer miscontent uit de onderhandelingen.
Het nieuwe systeem is zo ontworpen dat je goed gaat nadenken over welke renner(s) je gaat uitverkiezen om meer aan te spenderen in ruil voor betere mood (en prestaties), en welke dat niet verdienen. Bij het vorige systeem kon je gelijk welke nieuwe pull delighted maken zonder eigenlijk iets te geven dat de moeite waard was.
|
|
dieterv
Cycling Tourist Group
|
Post by dieterv on Apr 27, 2007 12:44:57 GMT 1
Denk dat je me niet zo goed begrijpt. In mijn geval dus: Renner is delighted, verdient 3000 en wil 20000 verdienen. Geval 1) Manager zegt, neen jong ge blijft 3 000 verdienen --> mood blijft delighted Geval 2) Manager zegt, ik kan je geen 20 000 geven maar maximum 10 000 --> mood zakt naar OK.
Ergens klopt dat toch niet helemaal. Nuja het was een fout van mij om aan zijn contract te foefelen daar heb je gelijk in. Ik moest eraan gedacht hebben dat de mood niet zakt als je je renner niet geeft wat hij graag zou verdienen.
|
|