dieterv
Cycling Tourist Group
|
Post by dieterv on Apr 27, 2007 12:55:28 GMT 1
Een werknemer die heel tevreden is met zijn loon, kan je in het echt ook niet ineens nog enorm veel tevredener maken door hem wat bij te geven, hé. Als ik supercontent ben met 5000 euro per maand, en al vind dat dat meer is dan verwacht voor het werk dat ik doe, dan ga ik uiteraard ietske blijer zijn met 7000 euro, maar niet ineens dubbel zo blij bijvoorbeeld, net omdat ik al vond dat ik meer dan genoeg verdiende. Wil je me echt euforisch maken (dat wil zeggen contenter dan dat ik al ben), dan kan dat enkel door zotte bedragen te gaan neertellen. Anderzijds, als ze mij aan tafel vragen voor nieuwe onderhandelingen, en ik vraag daarbij een bepaald bedrag, dan kan ik wel pissed worden omdat men mij blameert met een veel lager bedrag. Wanneer mijn mening dus niet gerespecteerd wordt aan de onderhandelingstafel, zal dat via een ander beloning moeten gecompenseerd worden, of ik kom zeer miscontent uit de onderhandelingen. Het nieuwe systeem is zo ontworpen dat je goed gaat nadenken over welke renner(s) je gaat uitverkiezen om meer aan te spenderen in ruil voor betere mood (en prestaties), en welke dat niet verdienen. Bij het vorige systeem kon je gelijk welke nieuwe pull delighted maken zonder eigenlijk iets te geven dat de moeite waard was. Had je post nog niet gezien toen ek mijn vorig bericht plaatste. Als je het systeem zo benadert heb je wel een punt natuurlijk. Kwil niet zagen ofzo hoor maar met mijn benadering leek et wat onlogisch en geef gewoon mijn mening wat de bedoeling van een forum is. Vind het een zalig spel. Er blijft mij wel de vraag hoe je superblij kan zijn met je loon als je graag het zevenvoudige zou verdienen
|
|
|
Post by CableGuy on Apr 27, 2007 15:15:57 GMT 1
Je mag zagen, hoor. Onze taak is het ook om dan proberen wat uitleg te geven en je te overtuigen. Anyway, een beetje filosofisch bekeken: je kan perfekt zo content zijn dat je zegt, amai, ik heb het toch naar mijn zin, en ik heb alles wat mijn hartje begeert => heel gelukkig. Dan komt er iemand: "maar wij willen u nog gelukkiger maken" ... dan zegt ge: "tja, eigenlijk ben ik content, laat maar zijn, hoor." De andere dringt toch aan, en dan zeg je: "Oké, maar dan vraag ik ook echt goed door, want ik was al zo gelukkig, ik word nu alleen nog gelukkiger-gelukkiger wanneer ik zoveel verdien dat ik het langs ramen en deuren naar buiten kan zwieren." :-)
|
|
thedon
Amateur Team
|
Post by thedon on Apr 27, 2007 16:53:41 GMT 1
de grootte en het gewicht van een renner doet dat ertoe?
|
|
|
Post by michiel1551 on Apr 27, 2007 17:03:43 GMT 1
jazeker. als je renner klein en licht is zal hij sneller zijn dan een renner die groot en zwaar is
|
|
|
Post by giguillaume on Apr 27, 2007 17:09:24 GMT 1
dat heeft er toch bijna niets mee te maken
|
|
damien
U23 Developm. Team
|
Post by damien on Apr 27, 2007 18:10:37 GMT 1
Hoeveel tijd verlies je met een lekke band en met een val? Wat is het eerste kolommetje in je verslag de lekke banden of de vallen?
|
|
|
Post by stefkeswoon on Apr 27, 2007 18:23:05 GMT 1
Fa=Fall=val Fl=Flat=lekke band
Je verliest niet standaard zoveel of zoveel minuten. Als je plat rijdt, moet je, geloof ik, 1km extra rijden op het terrein waarop je bent lek gereden. Bij een valpartij zijn dat 3km. De tijd die je over die afstand doet wordt bij je normale tijd geteld. (Ik kan me vergissen in de cijfers...)
|
|
|
Post by Ambi on Apr 27, 2007 22:53:43 GMT 1
De cijfers zijn juist stefke de grootte en het gewicht van een renner doet dat ertoe? Gewicht: geldt enkel voor hill, mountain, downhill; elke kg minder dan het maximum (100kg) zorgt voor +0.2%. Dus maximaal +10% Lengte: geldt enkel voor flat, sprint, time trial; elke cm hoger dan het minimum (160cm) zorgt voor +0.2%. Dus maximaal +10%.
|
|
yoda
Cycling Tourist Group
|
Post by yoda on Apr 28, 2007 10:35:59 GMT 1
Nog een vraagje, hoe wordt het prijzengeld bij een Team Time Trial verdeeld? Gezien de ritzege daar hetzelfde geld opbrengt als bij een andere rit, maar de ritzege normaal wel naar een team gaat en niet naar een renner ... ik hoop dat je mijn vraag begrijpt.
|
|
|
Post by Berserker on Apr 28, 2007 11:43:30 GMT 1
Het is niet dat je het geld krijgt voor de 1ste, 2de, 3de, 4de en 5de plaats krijgt als je bv. zou winnen, je krijgt dan het geld voor 1ste te worden, het tweede team krijgt het geld voor 2de te worden, etc. ... Ook met de punten is het zo, je krijgt als team 1 keer de punten, je renners krijgen wel allemaal de punten uiteraard. .. als ik je vraag goed begrepen heb..
|
|
yoda
Cycling Tourist Group
|
Post by yoda on Apr 28, 2007 11:57:00 GMT 1
Het is niet dat je het geld krijgt voor de 1ste, 2de, 3de, 4de en 5de plaats krijgt als je bv. zou winnen, je krijgt dan het geld voor 1ste te worden, het tweede team krijgt het geld voor 2de te worden, etc. ... Ook met de punten is het zo, je krijgt als team 1 keer de punten, je renners krijgen wel allemaal de punten uiteraard. .. als ik je vraag goed begrepen heb.. ik denk het wel . Maar dan kan je in die races dus maar één keer geld krijgen ipv de vijf keer bij een normale rit. Zou het dan niet logischer zijn als het prijzengeld meer was voor zulke ritten?
|
|
|
Post by Berserker on Apr 28, 2007 12:35:10 GMT 1
Ja er is niet meer prijzengeld voor een TTT. Het zou toch onlogisch zijn als het eerste team punten en geld kreeg voor de eerste 5 plaatsen, dan blijft er bijna niets meer over voor de rest dus. Maar er zijn dan ook minder renners waar het geld over moet verdeeld worden omdat je in teams rijd dus krijg je toch ongeveer even veel geld denk ik.
|
|
|
Post by biebie on Apr 29, 2007 11:12:00 GMT 1
om hoelaat is de conditie update vandaag?
per update krijg je 20% conditie erbij?
|
|
|
Post by stefkeswoon on Apr 29, 2007 11:43:35 GMT 1
De conditie-update is elke zondagavond om 20u. Er komt bij elke renner 20% fitness bij (en natuurlijk nog meer als je fitness traint).
|
|
|
Post by biebie on Apr 29, 2007 11:53:40 GMT 1
dank u ;D benieuwd wat we sff gaan doen in onze rit in tirreno
|
|