|
Post by shevas on Nov 22, 2008 12:50:35 GMT 1
idd vooral geluk hebben met die jongeren, had er ook zo eentje lopen (nu 21j) vorig jaar haalde hij in 1:1 witte truien in giro en vuelta, in de tour werd hij 2e in jongere en bergklassement. zijn stads ga ik niet verklappen maar ik kan wel zeggen dat zijn flat hill en mountain samen 24 is, niet slecht voor een 21jarige renner
|
|
|
Post by Berserker on Nov 22, 2008 13:23:17 GMT 1
Een 2de plaats vandaag met de renner die voor de puntentrui ging en die ook heeft (hopelijk definitief). De renner die voor de rit moest gaan stelde teleur en werd maar 7de. Duffeleer won verdiend want hij ging niet voluit, misschien had ik toch kunnen winnen zonder de sprints maar 2de en groen is ook niet slecht hé (voor een 21-jarige renner). Hoewel de tegenstand mij minder lijkt in de ronde van Duitsland
|
|
|
Post by zimba on Nov 23, 2008 7:43:39 GMT 1
zijn stads ga ik niet verklappen maar ik kan wel zeggen dat zijn flat hill en mountain samen 24 is, niet slecht voor een 21jarige renner F-H-M samen 24 ! Mijn beste 21-jarige heeft hierop tesamen 6. M'n beste 22-jarige tesamen 17. 't Beste in m'n hele ploeg is trouwens maar 20 op die drie zaken samen. Moet echt een supertalent zijn. Kan ik alleen maar van dromen, hoor. 'k Las her en der ook al over renners die om de drie weken stegen. Nog nooit zo'n renner in m'n ploeg gehad. zo had ik 2 seizoenen geleden eentje met 10 vlak (die won zowat overal waar hij meedeed de witte trui) en vorig jaar ook maar die had een lage CA Lage CA, hoe zie je dat eigenlijk ? Lage FA kenmerkt zich door traag stijgen, denk ik. Lage CA dan door hoe snel ervaring stijgt of zo ? Duffeleer won verdiend want hij ging niet voluit 'k Dacht eerst al van "aha, nog es een ritje gewonnen" tot ik zag dat het niet mijn Duffeleer was. Ambities voor de komende ritten mss zimba? in de kleinere rondes? Had wel wat ambitie voor de Ronde van Duitsland, ja. Maar als ik dit hier allemaal zo hoor, moeten mijn anciencs het zelfs afleggen tegen jullie jonkies. Dus ga er niet te veel op hopen. Echt, ik heb dringend nood aan vers bloed in m'n ploeg, want dit gaat langzaam maar zeker de verkeerde kant uit.
|
|
|
Post by wimpie on Nov 23, 2008 9:59:27 GMT 1
CA betekent hoe sterk hij presteert in de ritten, zoals joris zei da diene met 10vlak de jeugdtruien wel won maar als hij mee moest doen voor de ritzege kwam hij wrs niet in de buurt van de andere renners.
Zo kan het zijn dat een renner met 9vlak of zelfs 8vlak beter rijdt dan iemand met 10vlak indien de CA van deze laatste slecht is!
|
|
|
Post by Berserker on Nov 23, 2008 12:20:10 GMT 1
Mijn beste 20-jarige heeft F-H-M samen 13, mijn beste 21-jarige 15 en mijn beste 22-jarige 17. En ik heb één renner met een totaal van 22 Lage CA is bv. een renner met een redelijk hoge skill maar die onder zijn vermogen presteert t.o.v. andere renners. Bijvoorbeeld mijn rit van gisteren: 2 renners gaan voluit en de ene renner is beter dan de andere. Maar de 'mindere' renner eindigt voor de 'betere' renner (zonder valpartij of lekke band). Ofwel heeft de 'mindere' renner een hogere CA ofwel de 'betere' renner een lagere CA Maar dat zie je vanzelf na een tijd als je vergelijkt met andere renners. En inderdaad ervaring en CA schijnt met elkaar verbonden te zijn. Maar een renner die niet veel koersen rijdt zal evenzeer niet veel ervaring hebben e
|
|
|
Post by wimpie on Nov 23, 2008 12:28:22 GMT 1
Als we zo gaan beginnen, zal ik ook maar een paar renners zeggen beste 20jarige: 12 beste 21jarige: 17 beste 22jarige: 16 beste 23jarige: 18 beste 24jarige: 17 beste 25jarige: 18 beste 26jarige: 18 beste 27jarige: 21 Voilà zo'n toppers heb ik toch niet hé alleen hun CA is vaak goed tot zeer goed
|
|
|
Post by Arda66 on Nov 23, 2008 14:02:33 GMT 1
wellicht zal ik in de Ronde van Duitsland net tekort komen voor de eindoverwinning, ook in het puntenklassement slechts 2 puntjes te weinig... Spijtig, maar ja heb toch de 2 grootste rondes gewonnen om het rijtje aan te vullen van de F-H-M totalen: beste 20 jarige: 11 beste 21 jarige: 18 beste 22 jarige: 22 beste 23 jarige: 17 beste 24 jarige: 17 beste 25 jarige: 21 beste 26 jarige: 20
|
|
|
Post by zimba on Nov 24, 2008 23:28:12 GMT 1
"Eén rit hadden we er voor Brasen uitgepikt, zijnde de tweede rit in de Ronde van Duitsland. Hij had in de eerste rit al de volle 5 punten meegegrabbeld op het bergje, en ging voor meer. Ritzege en bergprijs behoorden zeker tot de mogelijkheid. Maar een val en blessure deden het op niets uitdraaien. Bovendien was Brasen een certitude voor de Ronde van Polen, die hij nu ook wel op z'n buik mag schrijven. Meteen het allerlaatste wapenfeit van de Duitser voor onze ploeg. Zodra z'n blessure voorbij is, wordt hij te koop aangeboden. Dit soort zaken kost ons immers de kans op promotie !" -> Echt nie normaal hoeveel valpartijen me dit seizoen al vele punten hebben gekost.
|
|
|
Post by shevas on Nov 25, 2008 20:07:01 GMT 1
goeie zet! renner die te vaak geblesseerd geraken daar ben je niets mee. je plant om ze aan een belangrijke ronde te laten meedoen en de week voor dat ze in actie moeten komen raken ze geblesseerd. Je kan je geld beter uitgeven aan een andere renner want als je promoveert zal je het zeker nodig hebben in 1:1
|
|
|
Post by wimpie on Nov 26, 2008 16:55:45 GMT 1
4de en 9de plaats in San Sebastian, die op de 9de plaats eindigde eerste van diegenen die niet voluit gingen, maar kweenie of hij ging gewonnen hebben indien iedereen op hetzelfde percentage ging gereden hebben, 5min is gelijk wel veel.
Zimbaboys is over mij naar de eerste plaats gesprongen met weer een sterke prestatie in blok, wel weer niet gewonnen maar weer een tal van ereplaatsen.
Nu is het voor mij uitkijken naar de Vuelta in feite, denk niet dat ik iets zal te zoeken hebben in de Eneco Tour!
Greetz
|
|
|
Post by Berserker on Nov 27, 2008 13:11:07 GMT 1
Eén puntje te weinig gesprokkeld in de ronde van Duitsland zodat we de puntentrui alsnog verliezen door een gelijk aantal punten, wat een pech...
In de Eneco Tour vandaag hetzelfde als in de openingsrit van de ronde van Duitsland. De renner die voor de winst moest gaan, werd door een valpartij 3de. De renner die voor de punten ging werd 2de en er had dus (net als in de ronde van Duitsland) misschien een ritzege in gezeten... Hopelijk kunnen we de puntentrui dit keer wel houden! Voor de rest geen ambitie meer in de Eneco Tour, misschien een ereplaats in het jongerenklassement.
|
|
|
Post by zimba on Nov 28, 2008 11:26:48 GMT 1
Toch een rare stand in onze divisie in feite, niewaar ?
De leider met 1 zege. De tweede met 12 ! Daarachter nogal wat met 5 à 7 zeges.
Mijn Zimbaboys blijkbaar wel de enige die al drie rondes konden winnen, maar dan nog.
|
|
|
Post by wimpie on Nov 28, 2008 16:52:05 GMT 1
Ja zoals al gezegd jij waarschijnlijk meeste ereplaatsen die de meeste punten opleveren maar geen of toch zeer weinig ritoverwinningen, daarentegen in de kleine rondes al drie op u naam geschreven. Mss een verklaring (weet nie of dit zo is) dat je allrounders hebt, die het lastig hebben om een rit te winnen maar wel voor rondewinst kunnen gaan! Nog opmerkelijk is natuurlijk Fazoletti die de twee grootste rondes tot nu toe op zijn naam heeft kunnen schrijven!
|
|
|
Post by shevas on Nov 29, 2008 16:52:20 GMT 1
jaja, de laatste grote ronde kot in zicht. wat zijn jullie doelstellingen/verwachtingen? Ik ga proberen bergtrui binnen te halen of toch zo goed mogelijk eindigen, een podium in het jongerenklassement, en 2 ritoverwinning. het algemene klassement laat ik voorlopig links liggen, want ik denk niet dat ik een renner heb die in staat is om top5 te rijden
|
|
|
Post by wimpie on Nov 29, 2008 18:07:58 GMT 1
Zoals al vast staat sinds lang, ga ik voor de overwinning in het eindklassement en bergklassement. En dan zal ik voor een paar ritzeges gaan en een podium in het jongerenklassement (maar da weet ik nie hoe sterk ik sta)
Greetz
|
|