|
Post by Quatannens on Apr 2, 2007 9:41:41 GMT 1
Ahzo, het is dus eigenlijk een soort randomfactor omdat je geen flauw idee hebt hoe goed zijn current ability is? Dus het zou kunnen dat een mindere renner op een of andere manier beter presteert dan een andere hierdoor.
|
|
|
Post by Ambi on Apr 2, 2007 9:46:15 GMT 1
Inderdaad. Ik bijvoorbeeld zou nooit wielrenner kunnen worden omdat (om het in peloton taal uit te leggen) mijn current ability niet goed genoeg is
|
|
|
Post by Quatannens on Apr 2, 2007 9:59:22 GMT 1
En kan de current ability veranderen of blijft het steeds gelijk?
|
|
|
Post by Ambi on Apr 2, 2007 10:09:16 GMT 1
Blijft altijd gelijk, deze heeft wel een grote invloed want een renner van mij met 1 flat mountain en hill presteert regelmatig top 10. Dus ik denk dat die dicht bij de 20 CA zit
|
|
|
Post by Quatannens on Apr 2, 2007 10:48:39 GMT 1
En heeft current ability een invloed op de transfervalue? Of is er echt helemaal niets, buiten ondervinding om het te weten te komen?
|
|
|
Post by Ambi on Apr 2, 2007 11:01:44 GMT 1
CA heeft geen invloed op de TF nee
|
|
|
Post by Il Padrino on Apr 2, 2007 11:24:56 GMT 1
Nee, want anders zou je aan de hand van de transferwaarde de waarden van de verborgen skills kunnen afleiden
|
|
geunis
Amateur Team
|
Post by geunis on Apr 2, 2007 13:19:46 GMT 1
Is leeftijd belangrijk eigenlijk? Ik heb net gehoord van een GM dat blijkbaar de leeftijd er niet toe doet voor de training. klopt dit?
En sorry als die al ergens staat, maar kon het niet meteen vinden
|
|
|
Post by CableGuy on Apr 2, 2007 13:24:41 GMT 1
Leeftijd heeft een geringe invloed op de training. Maar, niet onbelangrijk: uiteraard ook op het aantal seizoenen dat ie nog trainbaar is.
|
|
geunis
Amateur Team
|
Post by geunis on Apr 2, 2007 13:29:39 GMT 1
maar wat is precies gering? Het zou eigenlijk toch pakweg even behoorlijk moeten zijn als in andere online spellen vanwaar u naam me bekend voorkomt dus optimaal tot een bepaalde leeftijd, maar daarna een tragere stijging. Maar beetje gecompenseerd door ervaring. Want anders is een team dat pakweg een 25-jarige toprenner kreeg onnoemelijk bevooroordeeld voor een pak seizoenen.
|
|
|
Post by NikeBoy on Apr 2, 2007 13:47:19 GMT 1
18 jaar is optimaal volgens mij, vanaf dan gaat het een ietsie bietsie trager ... tot hij 35 jaar is en dan valt het stil, na zijn 40ste zakt hij in skills
|
|
|
Post by CableGuy on Apr 2, 2007 14:10:58 GMT 1
Want anders is een team dat pakweg een 25-jarige toprenner kreeg onnoemelijk bevooroordeeld voor een pak seizoenen. Afhankelijk van de future ability van die renner, zou hij wel eens snel voorbijgestoken kunnen worden door nieuw aanstormend talent.
|
|
|
Post by Ambi on Apr 2, 2007 14:13:22 GMT 1
Inderdaad maar dit duurt nog een seizoen of 3 dus tot dan heeft die andere renner meer voordeel. Maar als ik nu zou moeten kiezen tussen iemand die 30 is maar alles wint of een 18 jarige 20 FA en een beetje ok skills, ik zou het wel weten...
|
|
|
Post by Il Padrino on Apr 2, 2007 14:16:36 GMT 1
Ja, leeftijd zou voor training idd een grotere invloed moeten hebben, zeker renners < 24j. Wordt zeker nog vervolgd.
|
|
|
Post by Schizm on Apr 2, 2007 14:37:24 GMT 1
Omdat een 18-jarige uit de start-lichting even goeie skills kan hebben als een 30-jarige is dit momenteel niet echt een probleem (het is inderdaad onlogisch dat het verschil in training niet groter is maar het is ook onlogisch dat een 18-jarige zo goed is als bijvoorbeeld een 28-jarige) ... Mij lijkt het dus pas echt een probleem te worden als de huidige start-lichting de pensioenleeftijd bereikt, en de 18 jarigen van nu hun top leeftijd ongeveer bereiken (in het wielermilieu zou dat gemiddeld ongeveer 27 tot 31 jaar zijn). Want dan heb je dus een lichting van oudere renners die wel stukken beter gaan zijn dan de nieuwe jeugd-pulls.
IK pleit dus voor ofwel een uitgestelde of geleidelijke invoering van zulke aanpassing. Een ander alternatief is de verhoging van het belang van de leeftijd op de prestaties van de renner, zodat een 18-jarige niet zomaar iedereen kan verslaan. Maar dit zou de zaken weer wat gecompliceerder maken en dat wil je natuurlijk vermijden.
|
|