|
Post by ambiorix on Apr 12, 2007 19:48:05 GMT 1
Hey,
Wat betekent LE en WE in de 'cyclists summary'; De rest van de afkortingen ken ik. Maar die 2?
Bedankt
|
|
|
Post by Ambi on Apr 12, 2007 20:21:23 GMT 1
LE= LEngth, WE=WEight
|
|
|
Post by ambiorix on Apr 12, 2007 20:24:00 GMT 1
Natuurlijk. Bedankt
|
|
orritn
Cycling Tourist Group
|
Post by orritn on Apr 13, 2007 7:13:00 GMT 1
Hoelang duren de verschillende trainingen ongeveer als je trainer op die stat een 8 heeft?
|
|
|
Post by Schizm on Apr 13, 2007 7:52:04 GMT 1
Hoelang duren de verschillende trainingen ongeveer als je trainer op die stat een 8 heeft? dat ligt aan de future ability van elke renner apart en aan de mood van die trainer ...
|
|
|
Post by coureurtjen on Apr 13, 2007 10:33:43 GMT 1
is er eig al iemand die een algemeen idee heeft van hoe groot de invloed van mood van een trainer/renner is?
|
|
|
Post by stefkeswoon on Apr 14, 2007 13:28:44 GMT 1
Ik heb er geen idee van Iets anders, en ik weet niet waar ik het moet zetten op't forum: momenteel is er geen enkel verschil tussen het onderhouden van een eerste-divisie-ploeg en een vierde-divisie-ploeg. Zowel inkomsten als uitgaven zijn er identiek. Daarom is het momenteel gunstiger om in lagere divisies te blijven: je kan er evenveel geld verdienen, even goede renners kopen en onderhouden maar verdient er waarschijnlijk meer dan in de hogere divisies omdat je zwakkere concurrentie tegenkomt. Ik heb ondertussen al vaak gelezen dat managers blij zijn dat ze NIET promoveren, omdat ze anders in een veel te moeilijke reeks komen + dat ze dan meer guld kunnen verdienen. Het enige dat je mist in een lagere divisie (op termein, nu nog niet) is serieuze concurrentie. Vergis ik mij in die analyse? Zoniet, zijn er plannen om daar eventueel iets aan te doen? In HT bestaat er bijvoorbeeld een limiet op de inkomsten per divisie (door toeschouwersplafond). Daardoor kan je enkel een echt goed team uitbouwen (lees: veel hoge salarissen betalen) in hogere reeksen. Geld oppotten kan in dat spel natuurlijk ook, dat lijkt me onvermijdelijk in een managersspel. Mijn punt is dat er een of andere reden moet zijn in het spel zelf om te promoveren. Momenteel zie ik als enige reden: je eer verdedigen en tegen sterke concurrentie willen rijden.
|
|
|
Post by liebgot on Apr 14, 2007 13:53:09 GMT 1
Een simpele, en ook de meest logische oplossing, is gewoon hogere inkomsten in hogere reeksen. Qua sponsorgeld, qua supporters, qua wedstrijdpremies... En dan moet er niet gezegd worden dat dit oneerlijk is tegenover de lagere divisies, en de beginners, maar dat is toch een volstrekt normale zaak dat je meer verdient in eerste dan in vierde. Wat tegen de gang van zaken is, is het feit dat iedereen zo laag mogelijk wil blijven zoals stefkesswoon aanhaalt, omdat daar minder zware concurrentie zit, en daar veel meer geld kan verdiend worden. Hier moet iets aan gedaan worden, en best nog voor volgend seizoen... grt
|
|
|
Post by Ambi on Apr 14, 2007 16:10:20 GMT 1
Vanaf volgend seizoen zal er een verschil in sponsor geld zijn in de divisies maar dit gaat niet echt veel zijn. Ook zijn er plannen om bij sponsors te maken die je dan betalen T.O.V. je prestaties. Maar misschien is een verschil in de supporters wel een idee aangezien dit naarmate je er meer krijgt ook de grootste verdienste zal zijn van de meeste teams. (Salarissen groeien maar het sponsor geld niet, je krijgt wel meer supporters en dus daar meer inkomsten uit) Maar als je meer supporters wilt om meer geld te verdienen moet je meer winnen => promotie. Dus teams die promoveren krijgen meer supporters dan degene die laag blijven. Maar toch moet er misschien een verschil gezocht worden in de divisies qua geld verdienen (ik zou het dan bij de supporters zoeken) Maar dit is een taak voor onze 2 geliefde designers denk ik? Iemand die voorstellen hierover heeft kan die natuurlijk altijd naar voor schuiven.
|
|
|
Post by stefkeswoon on Apr 14, 2007 17:48:04 GMT 1
Een oplossing via de supporters kan natuurlijk, maar zoals ik al schreef, zo hebben ze het bij Hattrick ook opgelost. Ik vermoed dat Il Padrino liefst van al nog een 'originele' oplossing verzint, zodat Peloton duidelijk verschillend van Hattrick blijft qua structuur . En dan ook: als de winsten in hogere divisies stijgen, moeten ook de uitgaven stijgen (salarissen van spelers en assistenten bijvoorbeeld), vind ik, zodat vooral je omzet groeit in een hogere divisie, en niet zozeer je winst. En zoals ik het had begrepen zouden die extra sponsorcontractjes onafhankelijk zijn van in welke divisie je speelt. Maar ik kan fout zitten daar Die algemene sponsorinkomsten kunnen inderdaad stijgen, maar ik dacht dat dat was aan de hand van het aantal supporters dat je hebt, niet op basis van je divisie? Opnieuw, ik kan de bal keihard misslaan. Op termein zullen de 3 grote rondes alleszins enkel voor 1e divisie zijn, en daar kan je via de truien toch heel veel geld binnenhalen. 't Is dan in feite gewoon een kwestie van de vervangende races in lagere divisies minder prijzengeld te laten verdelen. (= alvast een mogelijke oplossing voor 1e divisie) 't Is alleszins zo dat dit geen grote haast heeft, aangezien het verschil tussen de divisies nog niet heel erg groot zal zijn. Maar 'k vind het wel iets belangrijk voor de toekomst, en ik ben benieuwd hoe dit kan opgevangen worden.
|
|
|
Post by NikeBoy on Apr 14, 2007 17:54:42 GMT 1
Maar dit is een taak voor onze 2 geliefde designers denk ik? Daat zullen we nog een serieuze kluif aan hebben Alle voorstellen zijn uiteraard welkom
|
|
|
Post by mopjegrapje on Apr 15, 2007 18:56:08 GMT 1
vraagje: waar kan k de uitslagen zien van de cours van vandaag? ik ben uist geprooveert. en ik weet niet waar ik de uitslag kan vinden.
|
|
|
Post by Ambi on Apr 15, 2007 19:00:31 GMT 1
De uitslagen van vandaag zijn helaas al verdwenen. Ik weet dat dit lastig is maar momenteel zijn er dringendere problemen (contracten), volgend seizoen zullen de resultaten wel opgeslagen worden zodat je ze nog lang daarna kan bekijken. Excuses voor dit ongemak
|
|
|
Post by banaan on Apr 15, 2007 20:15:38 GMT 1
Ik heb het loon van een renner van mij met bijna 100% verhoogd, maar toch blijft zijn mood hetzelfde. Is dit normaal?
|
|
|
Post by NikeBoy on Apr 16, 2007 7:18:35 GMT 1
|
|