|
Post by stefkeswoon on Mar 15, 2007 16:27:33 GMT 1
Na herreden wedstrijden, zoals gisteren, hoor je altijd mensen klagen of juichen omdat het resultaat van de rit anders is. Nu vroeg ik me af waaraan dat zoal ligt. Ik heb immers nog maar heel zelden iets gehoord over toevalsfactoren in Peloton. Natuurlijk kunnen valpartijen en platte banden verschillen in een herberekening. Maar zijn er nog zo'n zaken? Vorm, fitness, inzet, skills, ervaring, aantal renners... zit daar ergens nog een variabele op waardoor de twee rituitslagen van eenzelfde race toch verschillen?
|
|
|
Post by matt321 on Mar 15, 2007 20:20:43 GMT 1
stel nu een renner heeft honderd procent fitnes. En in zijn wedstrijd rijdt hij aan 80% hoeveel fitnes houdt hij dan over?
|
|
|
Post by Ambi on Mar 15, 2007 20:22:47 GMT 1
85% Er gaat zoiezo 5% af omdat je op 70% rijd en per procent dat je hoger rijd dan 70% komt en 1 procent bij. Het maximum is dan ook -35% (5% van 70% en 30% extra)
|
|
notjez
Amateur Team
|
Post by notjez on Mar 16, 2007 9:57:27 GMT 1
Is er zoiets als een bonus op het einde van het seizoen als je promoveert ? zoja, hoeveel bedraagt die ?
|
|
|
Post by stefkeswoon on Mar 16, 2007 10:03:47 GMT 1
Die vraag komt ondertussen al maar vaker her en der te voorschijn op het forum, maar er is nog niets over bekend. Al wat Il Padrino (een hele poos terug ondertussen) heeft laten weten is dat áls er een bonus is, dat die klein zal zijn omdat promovendi waarschijnlijk al veel geld hebben binnengerijfd. We zijn samen benieuwd! ;D
|
|
notjez
Amateur Team
|
Post by notjez on Mar 16, 2007 10:20:55 GMT 1
mja daar heb je een punt.
Je kan ook de promoverende ploegen gewoon 20 % extra supporters geven ofzo.
|
|
|
Post by stefkeswoon on Mar 16, 2007 10:27:42 GMT 1
Ja, maar daar zit je met hetzelfde probleem: promovendi zullen sowieso al meer supporters binnenrijven als niet-promovendi. Ik denk dat Il Padrino gelijk heeft als hij zegt dat promovendi al genoeg beloond worden doorheen het jaar. Een kleine symbolische bonus volstaat dus. Vergeet niet dat in de divisie boven je er heel wat teams zullen zijn die een heel seizoen lang middelmatige resultaten hebben behaald (=minder geld, minder supporters dan jijzelf in de divisie eronder). Daarom denk ik ook dat op de lange termein het voordelig is als je in 4e klasse bent gestart, omdat je dan vaker goeie resultaten kan halen (omwille van de botteams en de waarschijnlijk iet sminder goeie tegenstanders) dan als je elk seizoen opnieuw in 1e klasse tegen de besten moet strijden... (Ik praat hier ook tegen mijn eigen winkel hoor, als zeer waarschijnlijke stijger. ;D)
|
|
|
Post by jonas21 on Mar 16, 2007 18:15:17 GMT 1
één symbolische euro dan maar?
|
|
|
Post by giguillaume on Mar 16, 2007 18:31:56 GMT 1
Ik heb een scout van voor alles 7. Kunnen jullie me zeggen om de hoeveel weken ik zo'n renner krijg en hoe goed hij zal zijn?
|
|
|
Post by giguillaume on Mar 16, 2007 18:32:15 GMT 1
Zo ongeveer
|
|
|
Post by CableGuy on Mar 17, 2007 2:09:55 GMT 1
Ik heb een scout van voor alles 7. Kunnen jullie me zeggen om de hoeveel weken ik zo'n renner krijg en hoe goed hij zal zijn? Je maakt volgens mij ongeveer 1/3 kans dat je een renner vindt en hij zal als totale main skills 12,7 hebben.
|
|
|
Post by CableGuy on Mar 17, 2007 2:15:31 GMT 1
Na herreden wedstrijden, zoals gisteren, hoor je altijd mensen klagen of juichen omdat het resultaat van de rit anders is. Nu vroeg ik me af waaraan dat zoal ligt. Ik heb immers nog maar heel zelden iets gehoord over toevalsfactoren in Peloton. Natuurlijk kunnen valpartijen en platte banden verschillen in een herberekening. Maar zijn er nog zo'n zaken? Vorm, fitness, inzet, skills, ervaring, aantal renners... zit daar ergens nog een variabele op waardoor de twee rituitslagen van eenzelfde race toch verschillen? Nee. Tenzij er nog orders (materiaal, renners, effort) gewijzigd zijn na de backup en voor de wedstrijdcalculatie.
|
|
robust2
Cycling Tourist Group
|
Post by robust2 on Mar 17, 2007 14:12:07 GMT 1
Is het mogelijk om het loon van renners die je koopt terug te schroeven? want elke keer als ik een transfer zie die me wel aanstaat heeft hij een belachlijk hoog loon in vergelijking met de rest van mijn ploeg...
|
|
|
Post by Ambi on Mar 17, 2007 14:20:00 GMT 1
Als je een renner koopt zal hij terug naar het normale loon gaan (ongeveer 1% van zijn transfervalue)
|
|
robust2
Cycling Tourist Group
|
Post by robust2 on Mar 17, 2007 14:22:20 GMT 1
Ok, bedankt, anders heb ik van die middelmatige renners die 2000 meer verdienen dan mijn beste die eerste staat in divisie Gaat de fitness ook terug naar 100, zou ook wel mooi zijn
|
|